پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   07:29:45

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در قالب وبیناری تبیین شد؛

الزامات منتورینگ استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی

  • خلاصه :وبینار «الزامات منتورینگ استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی» به همت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، علیرضا باباخان «مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز» در وبینار «الزامات منتورینگ استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی» که به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، ابراز کرد: منتور، تعامل یک به یک بین خود و یک نفر با تجربه کمتر (کارآفرین) با هدف انتقال تجربه برقرار می کند.

وی افزود: منتور با هدف افزایش یادگیری در کارآفرین، در حوزه های حمایت های روانشناختی کمک می کنند تا کارآفرینان جوان از آمادگی روحیه برخوردار شوند؛ منتور باید با کمک های خود، تصورات کارآفرینان جوان را به واقعیت تبدیل کند و احیاناً در صورت شکست کمک کند تا کارآفرین به چرخه صادرات بازگردد که این کار را با بحث های توسعه فردی انجام می دهد.

وی ضمن بیان ویژگی های منتور خوب گفت: منتور خوب، منتوری است که سابقه کارآفرینی و سابقه کسب و کار و تأسیس و ایجاد ساختار سازمانی را داشته باشد و باید متعهد، صادق و دلسوز و پاسخگو باشد؛ همچنین، ضمن این که شنونده خوبی باشد، مهارت بازخورد داشته و معلم یا تعلیم دهنده خوبی باشد و مبتنی بر تجربیات خود صحبت کند و زمان زیادی را برای پاسخگویی به کارآفرین صرف کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز به نرخ شکست و موفقیت استفاده از منتور در ایران و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در آمار جهانی که از منتور استفاده می شود، 80% نرخ شکست است، در ایران هم درصد شکست بالا است، چون در ایران هم منتور زیادی نداریم. فضای دانش بنیان و استارتاپی جذاب است. با همین درصد شکست بالا، ولی باز هم جذاب است، چرا که همان 20% موفقیت می تواند 80% را جبران نماید.

وی به بیان انواع دانش تخصصی یک منتور پرداخت و نکات لازم در ایجاد رابطه خوب میان منتور و کارآفرین را مورد بررسی قرار داد و افزود: چون ارتباطات زیاد است، باید بین مرشد و کارآفرین یک تناسب (از لحاظ سن، جنس، قومیت، سوابق کاری، زبان، تعلقات مذهبی) برقرار باشد.

باباخان، شروط تخصصی منتور حوزه صنایع فرهنگی و خلاق را تبیین و تصریح کرد: با منابع نوآوری آشنایی داشته باشد. مثلاً آرندی در صنایع سخت (داروسازی) و آرندی در صنایع فرهنگی روش متفاوت است؛ منتور باید بداند یکی از راه ها، تشکیل تیم های چندرشته است یا الگوگیری از سایر مسائل حل شده است یا شبیه سازی مدل نرم افزاری است.

وی در پایان به تفاوت های میان منتور، مشاور و مربی پرداخت و ویژگی های هر یک را بر شمرد.

علاقه مندان می توانند با دانلود اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس از طریق لینک  https://noavari.dte.ir/fanoos/   و نصب این اپلیکیشن، به “متن کامل وبینار مذکور” دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است، وبینارهای مدرسه فناوری فانوس برای ارتقاء یادگیری و توسعه توان تیم های نوپا در اکوسیستم فناوری های فرهنگی به صورت هفتگی در یک موضوع خاص و مورد نیاز اکوسیستم برگزار می گردد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما