جمعه 10 فروردين 1403   15:11:06

(مهار تورم، رشد تولید)

print

حجت الاسلام والمسلمين دكتر غفاري فر:

روحانیت اصیل برای تحقق بیانیه گام دوم به صحنه بیایند

  • خلاصه :عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تبیین نقش مؤثر حوزه های علمیه و روحانیون در پیروزی و تداوم و استمرار انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در طول تاریخ تشیع و در دویست سال اخیر، قشری که نقش پررنگ و اثرگذرای در تحول اجتماعی داشته، قشر حوزوی و روحانیت بوده است.
به گزارش تبليغ نيوز،‌حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن غفاری فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا به تبیین نقش مؤثر حوزه های علمیه و روحانیون در پیروزی و تداوم و استمرار انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در طول تاریخ تشیع و در دویست سال اخیر، قشری که نقش پررنگ و اثرگذرای در تحول اجتماعی داشته، قشر حوزوی و روحانیت بوده است.

وی با بیان اینکه روحانیت شیعه در طول تاریخ از منزلت اجتماعی والایی برخوردار بوده است، گفت: تاریخ گویای این است که اگر کسی می خواهد برای ضربه به زدن دین اقدامی انجام دهد، ناچار بوده که منافقانه در لباس روحانیت به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن غفاری فر با بیان اینکه روحانیت به جهت جایگاه دینی و زیستی از منزلت اجتماعی بالایی برخودار است، افزود: با توجه به آیات قرآن کریم و نص صریح روایات پیامبر اکرم و ائمه الهدی(ع) علمای شیعه مهمترین مرجعیت دینی و اجتماعی را میان مردم بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه از استقلال دولت صفوی از عثمانی تا تحولات انقلاب و بعد از آن روحانیت نقش مؤثر و به سزایی ایفا کرده است، گفت: استقلال و تمامیت ارضی کشور ایران زمانی حفظ شده که روحانیت در دولت و حکمرانی نقش مؤثر ایفا کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه در طول تاریخ معاصر ایران هر کجا روحانیت اصیل از حکمرانی کنار گذاشته شد، دولت و حکومت ایران به ضعف و ناتوانی روی آورد، افزود: به عنوان نمونه هر زمانی که دولت قاجار از روحانیت جدا شد، بخشی از خاک کشور نیز از این میهن جدا شد و همچنین حذف شهید نواب صفوی از دولت مصدق سبب سقوط دولت آن شد.

وی با اشاره به نقش مؤثر حوزه و روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، بیان کرد: تاریخ چهارصد سال اخیر نشان داده است که زمانی که روحانیت اصیل به تعهدات اجتماعی و سیاسی خود عمل کرده است جامعه در میسر پیشرفت و توسعه گام برداشته است و حتی دشمنان کینه توز ایران نیز نقش روحانیت را در به ثمر رساندن انقلاب انکار نکردند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ایفای نقش مؤثر حوزه های علمیه و روحانیت در تحقق بیانیه گام دوم گفت: اگر روحانیت اصیل برای ترویج و توسعه آرمان ها و گام دوم انقلاب قدمی بر ندارند، مدعیان ملی گرایی ادعای حذف روحانیت از حکومت را مطرح خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن غفاری فر ابراز کرد: گسترش آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام و تحقق دولت نوین اسلامی از اهداف گام دوم و آینده انقلاب است، از این رو ضرورت دارد که روحانیت اصیل با زمان شناسی و وظیفه شناسی در صحنه تحقق بیانیه گام دوم حضور داشته باشند.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما