جمعه 31 فروردين 1403   20:38:12

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیر گروه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه معصومیه:

ضرورت ورود طلاب در عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی/ طلاب نجات غریق بخشی از جامعه هستند

  • خلاصه :مدیر گروه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با اشاره به آسیب های اجتماعی که در خانواده ها ورود کرده است، بر ضرورت تلاش بیش از پیش در زمینه رفع این آسیب ها و مشکلات خانواده ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام فدایی در نخستین دوره پذیرشی رشته مشاوره مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه و در جمع بانوان طلبه سطح سه اظهار داشت: گروه اخلاق، تربیت و مشاوره، سه رشته دارد: یکی  اخلاق و تربیت که رشته ای قدیمی می باشد و از سال 92 طلبه پذیرفته است؛ دیگری رشته تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی که از سال 98 طلبه پذیرفته شده است.

وی گفت: همه همت ما این است که از بهترین اساتید استفاده کنیم و فضای صمیمی میان طلاب ایجاد شود.

مدیر گروه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) تصریح کرد: شما طلاب نجات غریق بخشی از جامعه خواهید بود و رشته شما بسیار مهم است؛ مهمترین بخش جامعه سلول خانواده است که حضرت آقا بیانات مهمی درباره خانه و خانواده دارند؛ امروز وضعیت خانواده در ایران وضعیت خوبی ندارد و پدیده کرونا هم به آن دامن زده است لذا جمع های ماهر و عالم جهادی برای کمک به جامعه لازم داریم.

وی افزود: به ظاهر کشور با کرونا درگیر است ولی کروناهایی مخفی هم وجود دارد و آن اینکه خانواده هایی به ظاهر سالم هستند ولی روابط فریزی دارند و باید به داد آنها برسیم؛ ما ایده هایی بزرگی برای فارغ التحصیلان این رشته داریم و به شدت به لشکری از جهادگران حوزه خانواده نیاز داریم البته صرفاً به شرایط هموار معتقد نیستیم، بلکه معتقدیم همه کارهای بزرگ از امکانات زیاد شروع نشده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فدایی اظهار داشت: در طول تاریخ کارهایی که بر اساس قاعده و اصول، نظم و با همت بلند و عالمانه بر اساس یافته های وحیانی و استفاده از تکنیک های تجربی انجام شده باعث موفقیت افراد شده است؛ ان شاء الله ما هم در 1414 لشکری از مشاورین خانواده خواهیم داشت تا مصائب خانواده ها به شدت کاهش پیدا کند و کانون های یاور ساز برای حضرت حجت(عج) شوند.

وی گفت: اگر دائماً فکر کنیم که دانشگاه های آمریکا با چه شرایط و امکاناتی هستند و چقدر تجربه های کاربردی پشتوانه آنان است و ما در اینجا با کمترین امکانات و نداشتن لپ تاپ و کتابخانه و... نمی توانیم به  آرمان های خود جامه عمل بپوشانیم، موفق نخواهیم شد؛ همان طور که اگر تهرانی مقدم می خواست صرفاً به امکانات کشور توجه کند، امروز هیچ خبری از ساخت موشک در کشور ما نبود؛ ایشان با همت بلند و اخلاص، پدر موشکی ایران شد و امروز عزت و اقتدار خود را مدیون و مرهون امثال ایشان هستیم.

مدیر گروه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) تصریح کرد: در حوزه تربیت و خانواده هم می توانیم این کار را انجام دهیم و باید همت و عزم بلند و استوار و نیت خالصانه داشته باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر این مسئله دارند که دستمان از معارف دینی پر است و باید روی آیات و روایات کار جدی داشته باشیم؛ فقه مشاوره باید پاسخ به پرسش های خود را با کار جدی بر روی آیات و روایات استنطاق کند و این ضرورت بیش از پیش حس می شود؛ همچنین مقام معظم رهبری تأکید دارند که ما از تجارب بشری استفاده می کنیم ولی بدون انفعال، باید با نگاه انتقادی نسخه های دیگران را ببینیم و عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فدایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تلاش دارند که نشان دهند حفظ سنگر خانواده های شیعه استراتژیک و خیلی مهم است؛ ایشان معتقدند که قاعده و اصول های اساسی در منابع وحیانی وجود دارد و باید استخراج شود، البته استفاده از این منابع سخت بوده، ولی شدنی است که شما باید پیشرو پیشگام باشید.

وی گفت: مسئله دیگر مورد تأکید مقام معظم رهبری، علوم انسانی اسلامی است که در این حوزه هم باید علوم انسانی غربی با نگاه انتقادی تعقیب شود و برای این کار، انجمن علمی در گروه تأسیس کرده ایم تا مباحث به صورت عمیق تر دنبال شود.

مدیر گروه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) تصریح کرد: واحدهای مکملی که در سیر برنامه آموزشی وجود ندارد، در قالب کارگاه برای طلاب در سال های قبل برگزار شده و امسال هم این امکان وجود دارد تا پویایی و سلامت این رشته حفظ شود.

وی افزود: شاکر بودن خداوند به معنای آن است که موانع رسیدن به هدف را از پای بنده مؤمن و مخلص خود بر می دارد و کارش را به نتیجه می رساند؛ امام حسین(ع) خالصانه در راه خدا قدم برداشت و امروز شاهدیم که دل میلیون ها انسان عاشق راه، منش و نام اوست، در حالی که علی الظاهر در عصر روز عاشورا کار به نفع دشمن تمام شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین فدایی خطاب به بانوان طلبه خاطرنشان کرد: شتاب، آفت این مسیر است و باید کارها را با دقت، حوصله و عالمانه به پیش برد تا به نتایج خوب برسیم؛ کسی که می خواهد حج برود، از لحظه ثبت نام حاجی است و شما هم که وارد این رشته شده اید، از الآن مجاهد این راه هستید و به خصوص با شرایط مجازی باید تلاش بیشتری هم داشته باشید.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما