پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:36:41

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تشریح شد:

فعالیت‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ماه محرم

  • خلاصه :مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: راه اندازی طرح «امتداد تبلیغ»، ارائه محتوای تبلیغی «خانواده حسینی» و ۲۰ ایده برگزاری مراسم عزاداری، از فعالیت‌های این دفتر در ماه محرم است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حامد اهتمام در گفت و گویی با بیان اینکه در مسأله برگزاری مراسمات محرم و تبلیغ در محرم، معتقد هستیم در عین رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده باید مراسم روضه امام حسین را هم برگزار کرد، گفت: روضه نباید تعطیل شود بلکه باید مدل عزاداری تغییر کند، به همین دلیل به نتیجه رسیدیم بحث اعزام حضوری مبلغین را در دستور کار داشته باشیم و این فرایند مانند گذشته ادامه داشته باشد.
وی گفت: امسال فرآیند اعزام تفاوت‌هایی با گذشته دارد، یکی اینکه درخواست اعزام مبلغ از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به ما ابلاغ شود، چرا که سازمان تبلیغات اسلامی در کل استان ها نمایندگی دارد و ما درصورتی که اداره کل تبلیغات اسلامی در استان اعلام نیاز کند، برای مناطق مختلف اعزام مبلغ را انجام خواهیم داد.
* ثبت نام 500 طلبه برای اعزام به مناطق تبلیغی
مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به ثبت نام حدود 500 طلبه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای اعزام به مناطق تبلیغی بر حسب اعلام نیاز اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از تبلیغ و فعالیت‌های تبلیغی، مسأله امتداد تبلیغ است و فعالیت های تبلیغی باید استمرار و امتداد داشته باشد، به این معنا که زمانی که یک مبلغ به محلی اعزام می‌شود، باید مسیر تبلیغی خود در آن منطقه را ادامه دهد، طرح «امتداد تبلیغ» را راه اندازی کردیم.
وی افزود: برای امتداد تبلیغ، حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارائه محتوا در این فضا به مخاطبین بهترین روش است، به همین منظور، امسال برنامه ریزی کرده‌ایم که تمام اعزام‌ها پیوست رسانه‌ای خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین اهتمام با بیان اینکه مبلغین اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان باید در فضای مجازی امتداد تبلیغی داشته باشند، اظهار داشت: 5 مهارت ویژه به مبلغین در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای و مدیریت صفحات و کانال‌ها در فضای مجازی آموزش داده شده است تا مبلغین بتوانند به بهترین نحو با مخاطبین خود در فضای مجازی ارتباط داشته باشند و کسانی که گواهی آموزش این دوره را کسب کرده باشند، می‌توانند به صورت حضوری هم به تبلیغ بپردازند.
وی از فعال سازی نرم افزار موبایلی روزبرگ خبر داد و گفت: محتوای تبلیغی با محوریت خانواده تحت عنوان «خانواده حسینی» در این نرم افزار موبایلی با محوریت ارتباط امام حسین(ع) و تعاملات ایشان با خانواده مکرمشان، توسط حجت الاسلام والمسلمین تراشیون جمع آوری و ارائه شده است و مبلغین می توانند از آن در عرصه تبلیغ به خوبی استفاده کنند.
* امیدآفرینی از مأموریت‌های مبلغان در ماه محرم است
مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، امید آفرینی را محوریت فعالیت تبلیغی مبلغان این دفتر عنوان و تصریح کرد: امیدآفرینی، یکی از بهترین عوامل مبارزه با استر‌س‌های زندگی و آسیب های روحی جامعه است، به همین منظور به طلاب و مبلغین توصیه شده است که فضای امیدوارانه و افق روشن آینده را برای مخاطبین خود ترسیم کنند که با توجه به شرایط بد اقتصادی و شیوع ویروس کرونا و فشارهای روانی و استرس های ناشی از آن، لازم است که این امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد.
وی ترسیم فضای امید و نشاط را از دیگر مأموریت‌های مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم مطرح کرد و افزود: طرح «هر خانه یک حسینیه» هم از دیگر عرصه‌هایی است که دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در آن نقش آفرینی دارد و حدود 250 مبلغ تخصصی خانواده در این طرح از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان معرفی شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین اهتمام با اشاره به فعالیت طلاب توانمند به عنوان گروه های تبلیغی در فضای مجازی، اظهار داشت: این طلاب با عنوان کنشگران فضای مجازی فعال شدند تا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به تولید محتوا به روش‌ها و فرمت‌های مختلف بپردازند، محرم و خانواده، محرم و اخلاق، محرم و نظام سیاسی از محورهای فعالیت‌های این کنشگران فضای مجازی است.
* پاسخگویی به 70 شبهه رایج در جامعه
وی پاسخگویی به شبهات را از فعالیت‌های مهم عرصه فرهنگی تبلیغی ترسیم کرد و گفت: حدود 70 شبهه که از میان سؤالات مردم از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، شبهات موجود در فضای مجازی و رسانه‌ها استخراج شده است، با چهار محور سؤالات کلامی، سؤالات اخلاقی تربیتی، سؤالات ناظر به احکام شرعی و سؤالات مربوط به عرصه سیاسی است که به صورت مداوم پاسخ به آنها ارائه می شود و قرار است از طریق گوناگون در سطوح مختلف جامعه پاسخ ها به مردم ارائه شود.
وی از طراحی 20 ایده به عنوان مدل‌های عزاداری در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور خبرداد و تصریح کرد: ایده‌ها در سه بخش با محوریت مبلغین دینی، عزاداران حسینی و بانیان و مسؤولان جلسات عزاداری طراحی شده و به مخاطبین ارائه شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما