جمعه 7 ارديبهشت 1403   00:07:17

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی «تقریب مذاهب اسلامی» ویژه فرهنگیان شهرستان ایرانشهر

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، روحی "از اساتید برجسته دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران" در این کارگاه آموزشی که با هدف بالا بردن سطح آگاهی های معلمین و فرهنگیان در اداره کل آموزش و پرورش ایرانشهر برگزار شد، به موضوعات وحدت و مسائل تقریب مذاهب پرداخت.

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، سمبلی برای وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان منطقه و علی الخصوص شهر ایرانشهر شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در قرآن کریم بیش‌از ۵۰ آیه اشاره به وحدت دارد، گفت: این میزان تکرار و تأکید در قرآن نشان از اهمیت این موضوع و توجه آن در میان مسلمانان دارد لذا دعوت به وحدت یک توصیه نیست، بلکه یک تکلیف است که باید به درستی انجام شود.

وی تصریح کرد: دشمنان وحدت مسلمانان دقیقاً بر خلاف آیات قرآنی و روایات نبوی و سیره اصحاب و مسلمین و حکم عقل، قدم برداشته و عبادت را بر طبق خواست و میل خودشان طوری تفسیر کرده اند که نه تنها راه و طریق به سوی اسلام را مسدود نموده اند، بلکه خط بطلان بر دین مبین اسلام کشیده و امکان مسلمان شدن را از هر کسی گرفته اند.

روحی با تأکید امام راحل بر حفظ وحدت جهانی اشاره کرد و افزود: وحدت جهان اسلام از دغدغه های همیشگی امام راحل بود که در طول زندگی سیاسی خود همواره بر این موضوع تأکید داشتند و لحظه ای از این مهم غفلت نکرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شهرستان ایرانشهر همیشه بر حفظ وحدت مورد تأکید امام(ره) و رهبری بوده است، به شکلی که بعد از انقلاب نیز اولین نماینده امام راحل که مقام معظم رهبری بوده اند، به این منطقه سفر مجدد داشتند و بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی تأکید نمودند و خوشبختانه این منطقه همیشه در این مهم سربلند بوده و وحدت خوبی داشته است.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما