چهارشنبه 8 فروردين 1403   08:50:28

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد:

برگزاری 5 کرسی ترویجی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :رییس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: از ابتدا تا انتهای برگزاری این نمایشگاه، 5 کرسی علمی ـ ترویجی، پیش بینی شده که برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، رجبعلی اسفندیار در گفت و گویی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در سال های گذشته در نمایشگاه بین المللی قرآن که در تهران برگزار می شد، شرکت و قابلیت های این مرکز علمی تحقیقاتی به نمایش گذاشته می شد، اظهار کرد: برای نخستین بار امسال در قالب نمایشگاهی در قم تمام قابلیت های دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به صورت یکجا به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، مجموعه تخصصی متولی قرآن در دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است، گفت: آثار این مرکز به صورت خاص در نمایشگاه جلوه گری می کند.

رییس مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ممکن است در برگزاری نمایشگاه، خلأ و کاستی هایی باشد اما یکی ازکارکردهای این نمایشگاه چنین است که اگر خلأهایی در حوزه پژوهش در بخش های مختلف این نهاد وجود دارد، شناسایی شود.

وی با بیان اینکه شناخت مجموعه های دفتر تبلیغات اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است، افزود: درکنار این اهداف، نشست های تخصصی در نظر گرفته شده که از روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه تا پنج شنبه 2 خردادماه ساعت 10 تا 12 کرسی های ترویجی پیش بینی شده است.

اسفندیار اظهار داشت: در کرسی های ترویجی اساتید و کارشناسان، جدیدترین دستاورد علمی خود را مطرح و اساتید دیگری آن را به صورت اندیشمندانه نقد می کند؛ و اقداماتی که در این راستا انجام می شود، میتواند جامعه را با دستاوردهای قرآنی آشنا کند.

وی با اشاره به شمار نشست های تخصصی در این نمایشگاه گفت: 5 کرسی ترویجی در روزهای مختلف نمایشگاه پیش بینی شده که برخی هم به صورت همزمان بوده وهستند و به همین دلیل، گاهی در سالن های دیگر هم نشست علمی همزمان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نشست های تخصصی تبلیغ و ترویج آموزه های قرآنی است،خاطرنشان کرد: مهمترین هدف برگزاری این نشست های تخصصی، تمرکز روی مباحث قرآنی با نگاه علمی است و از این رو، کرسی های علمی ـ ترویجی و اساتیدی کهبهارائهنظردرایننشستهامیپردازند، برای مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بسیار دارای اهمیت هستند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما