جمعه 10 فروردين 1403   03:00:06

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران:

همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار می شود/ سخنرانی وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ 3 هزار و پانصد صفحه کار علمی پیرامون بیانیه

  • خلاصه :مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در 24 بهمن ماه 98 در مرکز همایش های غدیر قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی صبح امروز در نشست خبری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: تربیت نیرو جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یکی از اهداف برگزاری این همایش ملی است.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رویکرد مسأله محوری که دارد، به برگزاری همایش علمی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با دو هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان سازی، اقدام کرده است.

دبیر همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با اشاره به آسیب های مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که ممکن است در مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب با آن روبرو شود، نگاه سطحی و غیرعلمی به این بیانیه است که باید به این نکته توجه ویژه کرد و در این زمینه، قطعاً نگاه عمیق و علمی نیاز است.

وی افزود: اولین گام در بازخوانی و شناسایی ظرفیت های محورهای بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه عمیق، علمی و تبیینی به محورهای این بیانیه است و اگر این نگاه علمی نباشد، حرکت به سمت گفتمان سازی اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی به محورهای این همایش ملی در قالب کمیسیون های تخصصی اشاره کرد و اظهار داشت: محور اول این همایش ملی، تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین الویری است و محور دوم چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به ریاست حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان برگزار خواهد شد.

وی گفت: محور سوم همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»، تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در توصیه های هفت گانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین لک زایی است و محور پایانی این همایش ملی، نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر نقش نسل جوان به عنوان بخش ویژه این همایش است که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مریجی برپا خواهد شد.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به جزئیات این همایش ملی اشاره و تصریح کرد: بعد از فراخوان همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» صدها مقاله در این موضوع در قالب 3 هزار و 500 صفحه کار علمی به دبیرخانه ارائه شده و در این راستا 76 مقاله پذیرفته و به چاپ رسیده است.

وی افزود: 3 مصاحبه تخصصی و تفصیلی و 30 نشست علمی و تخصصی در خصوص محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شده که نتیجه آن 6 جلد کتاب به چاپ رسیده است که در روز همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: افتتاحیه این همایش ملی از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 24 بهمن ماه در مرکز همایش های غدیر با سخنرانی دکتر سید عباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» برگزار خواهد شد و در اختتامیه آن نیز حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» سخنرانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت حضور در پنل های همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» می توانند به سایت www.gaam.dte.ir مراجعه و ثبت نام کنند و در پایان برای شرکت کنندگان در این همایش گواهی حضور صادر خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما