پنجشنبه 30 فروردين 1403   13:13:32

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

نمایشگاه «روایت تبلیغ» رویکرد حل مسئله دارد

  • خلاصه :رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نمایشگاه «روایت تبلیغ» از این منظر در نوع خود از اولین نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید که رویکرد حاکم بر آن به تبع فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه رویکرد حل مسئله دارد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی در حاشیه آیین افتتاح و بازدید از نمایشگاه روایت تبلیغ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این نمایشگاه از این حیث در نوع خود جز اولین نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید که رویکردی که بر این نمایشگاه حاکم است، به تبع فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه رویکرد حل مسئله است.
وی با بیان اینکه حل مسأله را از حدود شش سال پیش دفتر تبلیغات اسلامی محور کار خود قرار داد، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی به شیوه‌های مختلف به مباحث اسلامی می‌پردازد؛ یعنی هم دارای دانشگاه، بخش آموزش حوزوی (مرکز آموزشی علامه مجلسی در اصفهان) بوده و هم بخش پژوهشی شامل پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی، پژوهشکده الهیات و خانواده و نیز دارای بخش‌های فرهنگی، تبلیغی، فضای مجازی و پاسخگویی به سؤالات دینی مردم در سراسر کشور است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: هر فردی با هر نیاز و رویکردی که به این مجموعه وارد شود پاسخ نیازهای خود را پیدا می‌کند؛ یعنی اگر فردی نخبه است و رویکرد پژوهشی و نخبگی دارد آثار پژوهشی فراوانی در حوزه علوم اسلامی مشاهده می‌کند و اگر فردی رویکرد فرهنگی، تبلیغی و دغدغه فرهنگ عمومی را دارد آثار فراوانی در این حوزه می‌تواند مشاهده نماید.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت اگر فردی سؤالی دارد یا با افرادی سروکار دارد که ممکن است سؤالات دینی داشته باشند با یک بانک عظیم از پرسش و پاسخ‌ها مواجه می‌شود. از این رو حدود ۲۶ میلیون سؤال و جواب در فضای مجازی در دسترس است. یعنی آثار پژوهشی در فضای مجازی از جمله هم نرم‌افزار کاربردی «پژوهان» که بر روی گوشی‌های متنوع با سیستم عامل‌های مختلف قابلیت نصب دارد و هم نرم افزار «پاسخگو» که پرسش و پاسخ‌ها در آن قرار گرفته اند.
حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی یادآور شد: جامعیتی که نمایشگاه روایت تبلیغ دارد این نمایشگاه را منحصر به فرد می‌کند و محتوایی که به اقشار و مخاطبان مختلف از کودک و نوجوانان تا اساتید دانشگاه و حوزه می‌تواند ارائه دهد و در دسترس بودن غیر از فضای فیزیکی از طریق فضای مجازی می تواند آنچه را که در این نمایشگاه عرضه شده بی نظیر نماید.
وی تصریح کرد: بخش مطبوعات و مجلات نمایشگاه غنی است و حدود ۵۰ نشریه که در دفتر تبلیغات منتشر می‌شود در این نمایشگاه عرضه شده است. همچنین بخش ویژه این نمایشگاه کلان برنامه خانواده پایدار است که این فعالیت در اصفهان متمرکز بوده و با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در سال‌های اخیر جامعه با آن مواجه شده این آسیب‌ها شناسایی و مقرر شد پژوهشکده‌ها بخش‌های مختلف آسیب‌ها را مورد بررسی قرار دهند.
به گفته رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مسائل مربوط به خانواده و حوزه اخلاق کاربردی مقرر شده در استان اصفهان مورد پیگیری قرار گیرد. همچنین مسائل دیگر مربوط به حوزه نظام سیاسی، اخلاق، معنویت، فقه و مباحث تمدنی با رویکرد اسلامی و مباحث قرآنی برای سنین مختلف بررسی خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دایرة‌المعارف قرآن برای بزرگسالان، دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان، پیام قرآن و پیام‌های آسمانی ویژه کودکان در پژوهشکده قرآن و معارف منتشر می‌شود. همچنین ۲۲ دانشنامه تخصصی در عرصه محیط زیست، سیاست، مدیریت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اقتصاد و عمده مسائل مربوط به علوم انسانی که امروزه در کشور مطرح شده بر روی بخش قرآنی و رویکرد دینی آن کار شده و نسخه فضای مجازی آن در دسترس است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما