سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   21:42:39

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

دبیر علمی همایش ملی معنویت و علوم اسلامی: 

همایش ملی «معنویت و علوم اسلامی» بستری برای تضارب آراء بین عالمان دینی و دانشمندان اسلامی است

  • خلاصه :دبیر علمی همایش ملی معنویت و علوم اسلامی گفت: این همایش بستری برای تضارب آراء بین عالمان دینی و دانشمندان اسلامی در این حوزه است که باید در اثر این تضارب آراء به یک نتایج علمی و معرفتی نوین و جدیدتری دست پیدا کنیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین رودگر در نشست خبری همایش ملی معنویت پژوهی؛ «معنویت و علوم اسلامی» اظهار داشت: این همایش یک جوهره ای و روحی دارد که در عنوان همایش متبلور و متجلی شده است.

وی با بیان اینکه دانشمندان و اندیشمندان باید نسبت بین معنویت اسلامی با علوم اسلامی را تبیین کنند افزود: طبیعتاً برای سنجش این نسبت باید آنچه تاکنون تولید شده و با توجه با آن تراث علمی که در اختیارمان گذاشته شده است، سنجید.
دبیر علمی همایش ملی معنویت و علوم اسلامی خاطرنشان کرد: شناخت ادبیات تولید شده در علوم اسلامی در حوزه معنویت و نسبت شناسی معنویت با علوم اسلامی و آنگاه رسیدن به این نتیجه که آیا معنویت می تواند یک علم باشد، از جمله مواردی است که این همایش دنبال و تعقیب می کند.

وی با اشاره به نتایج علمی و معرفتی نسبت سنجی معنویت و اخلاق افزود: این همایش بستری برای تضارب آراء بین عالمان دینی و دانشمندان اسلامی در این حوزه است که باید در اثر این تضارب آراء به یک نتایج علمی و معرفتی نوین و جدیدتری دست پیدا کنیم و در واقع یک مباحثه و دیالوگ علمی بین عالمان به شکل رسمی و غیر رسمی شکل بگیرد و عالمان اسلامی وارد صحنه شده و مسئله معنویت را جدی بگیرند.

دبیر علمی همایش ملی معنویت و علوم اسلامی در پایان گفت: یکی از اضلاع و نسبت سنجی بحث معنویت و اخلاق است که در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم به این موضوع پرداختند و معنویت و اخلاق را دو مقوله دانستند، در نتیجه سنجش بین معنویت و اخلاق از جمله مواردی است که در دل این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

همایش ملی معنویت و علوم اسلامی از 25 تا 27 آبان ماه 1400 به همت معاونت پژوهشی و همچنین قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با پیام آیت الله جوادی آملی در قم برگزار خواهد شد و امکان حضور بصورت مجازی در آن از طریق نشانی http://dte.bz/ethicsconf فراهم است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما