شنبه 1 ارديبهشت 1403   13:48:47

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در گفت و گویی تبیین شد:

مسئله محوری رویکرد فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی را تغییر داد/ تبدیل فناوری اطلاعات از ابزار به بستر تولید محتوا

  • خلاصه :مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی گفت: توانستیم با تغییر رویکرد و به کمک سامانه فرایندها، فرایندهای مرتبط با مسئله محوری را در کوتاه ترین مدت پیاده سازی و عملیاتی کنیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سیدحسن هانی در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد تغییر رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مسأله محوری و دستاوردهای فناوری اطلاعات در این حوزه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث مسأله محوری به تغییرات زیادی در مجموعه خدمت دهی و سرویس دهی دفتر تبلیغات اسلامی نیاز داشت، توانستیم با تغییر رویکرد و به کمک سامانه فرایندها، فرایندهای مرتبط با مسئله محوری را در کوتاه ترین مدت پیاده سازی و عملیاتی کنیم.

* کارایی گسترده سامانه های هوش سازمانی

وی گفت: یکی از موارد مهم در مسأله محوری، توسعه آموزش های خاص بود که بستر آموزش های مجازی فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی توانست محمل مناسبی برای این توسعه باشد و همچنین در حوزه رصد و شناسایی فرصت ها و چالش های مختلف، عملاً سامانه های هوش سازمانی ما کمک کرد که دید مناسب تری را از داده های موجود در دفتر ایجاد کنیم.
مدیر فناوری اطلاعات مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سال ها در حوزه های مختلف اطلاعات متفاوتی را جمع آوری کردیم، تصریح کرد: توانستیم با کمک سامانه هوش سازمانی ارائه متناسب تر و جدیدتری را در اختیار مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی ارائه دهیم.

* تبدیل فناوری اطلاعات از ابزار به بستر تولید محتوا

وی افزود: اتفاق خوبی که در دفتر تبلیغات اسلامی افتاده، جا افتادن نقش فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف است، چون واقعیت این است که در سال های گذشته IT فقط یک ابزار و سیستم پشتیبان ساده بود، اما با توجه به اینکه امروزه حوزه فناوری اطلاعات بستر هر نوع خدمات، آموزش و پژوهش است، عملاً در ارکان مختلف دفتر این مهم اتفاق افتاده که برای انجام هر پژوهش جدید، طراحی سازمانی جدید و یا کار جدید، نقش فناوری اطلاعات مؤثرتر و به عنوان یک راهکار جهت پیاده سازی و عرضه دیده شود.

* تعاملات و انعطاف پذیری فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف

هانی با تأکید بر اینکه تجارب خوبی از همکاری میان ارکان مختلف دفتر و فناوری به وجود آمده است، اظهار داشت: مشخصاً در تک تک قسمت های مختلف دفتر، همکاران حوزه فناوری اطلاعات خدمات متفاوتی را به واحد های مختلف، از جمله حوزه های جدیدِ دانش سازمانی، دانش محیطی و یا دانش کتابخانه ای که بدون کمک حوزه فناوری اطلاعات عملاً این کار امکان پذیر نبود را ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه اکثر محصولاتِ میزکارهای تخصصی و قطب های فکری و فرهنگی یک رابطه مناسبی را در حوزه جمع آوری، ذخیره سازی، اشاعه و یا پردازش آنها با حوزه فناوری دارند، گفت: این ارتباط دو سویه به بهبود این نتایج و محصولات کمک کرده است.

* چالش های پیش روی فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی
مدیر فناوری اطلاعات مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات با چالش های زیادی روبرو هستیم، تصریح کرد: در بحث تحریم و افزایش بی سابقه قیمت تجهیزات، دچار کندی سرعت در بهبود و ارتقای تجهیزات در دفتر تبلیغات اسلامی شده ایم.
وی با بیان اینکه در دورانی که بنده از 5 سال گذشته در دفتر تبلیغات اسلامی حضور دارم، حجم کارها چه در حوزه نرم افزار و چه در حوزه سخت افزار بیش از سه برابر شده، افزود: توان موجود در مجموعه فناوری اطلاعات به این نسبت حجم فعالیت ها، رشد نکرده و عملاً حجم کاری همکاران ما افزایش یافته و همچنین با توجه به رویکرد دفتر در افزایش حجم فعالیت های حوزه فضای مجازی لازم است که جهت ارتقاء فناوری اطلاعات ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برنامه ریزی گردد.
هانی پراکندگی نیروها IT را از دیگر چالش های فناوری اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: البته ممکن است این پراکندگی ها برای مراکز هزینه مناسب باشد که نیروهای IT را در اختیار دارند و می توانتد خدمات را سریعتر و بومی تر در اختیار آنها قرار دهند اما از طرف دیگر با پراکنده شدن تخصص ها نمی توانیم از همکاران در ارتباط با سایر قسمت های دفتر استفاده مؤثری کنیم که این مورد هم باید در سال های آتی مرتفع گردد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما