پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:34:05

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست شورای میز آموزش و پرورش مطرح شد:

راه اندازی مرکز نوآوری در دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :در نشست شورای میز آموزش و پرورش، راه اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر مطرح گردید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست شورای میز آموزش و پرورش با دستور جلسه بررسی طرح پیشنهادی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه با عنوان رویداد چلچراغ بر اساس فعالیت "طرح ایده های اسلامی مدارس"، تصمیم گیری درباره پروژه معرفت سنجی معلمان و دبیران و گزارش دوره یکساله فعالیت های این میز برگزار شد.

در این نشست، مهدی اعتصامی "رییس میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی" طرح ایده های اسلامی مدارس را اقدام مناسبی در خصوص آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: انجام این فعالیت به خصوص در دفتر تبلیغات اسلامی می تواند فعالیت نمونه و تحرک خوبی در سطح طلاب باشد و نه در حد این که طلبه ای در مدرسه کوچکی تبلیغ کند، بلکه نوآوری صورت گیرد.

وی گفت: جای خالی چنین کاری در بحث آموزش و پرورش مشاهده می شد و اگر این فعالیت در نهادی مثل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و زیر سایه حوزه شکل بگیرد، آسیب های آن رفع می شود.

رییس میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این طرح، باید حوزه موضوعاتی که قرار است به آن پرداخته شود، مشخص شود و صِرف عنوان "مدارس اسلامی" افراد جامعه را با ابهام مواجه می کند.

وی با بیان این که چالش عمده در مسیر این کار، تبدیل این ایده ها به محصول است، افزود: محصول وقتی مقدور می شود که نیاز اقتصادی جامعه را پاسخگو باشد اما چون این طرح نمی خواهد نیاز اقتصادی جامعه را پاسخ دهد، ممکن است که حمایت مالی در آن ضعیف باشد؛ بنابراین باید ایجاد انگیزه کرد تا افراد دنبال این طرح بگردند و این خود می تواند جزو ایده های کار باشد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید حسام الدین حسینی "نماینده معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی" از راه اندازی مرکز نوآوری ذیل این معاونت خبر داد و گفت: برگزاری رویداد، یکی از وظایف مراکز نوآوری است.

وی گفت: مراکز نوآوری و شتابدهنده، مجموعه هایی می باشند که با هدف حمایت از مجموعه های نوآور و خلاق در حوزه های دانش بنیان و دارای فکر و ایده، به دنبال توسعه دانش به سمت نتیجه نهایی هستند.

نماینده معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هدف اصلی مرکز نوآوری، شکل‌دهی، رشد و شکوفایی استارتاپ‌ها و تیم- ایده‌های نوآور بوده و مرکز نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی این هدف را در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم دنبال می‌کند.

وی افزود: برگزاری رویداد، یکی از فعالیتهای اصلی مراکز نوآوری است که به منظور دستیابی به سه هدف ترویج فرهنگ نوآوری، توسعه ایده‌پردازی، و شناسایی، جذب، ساماندهی و توانمندسازی تیم-ایده‌های نوآور اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ادامه به تشریح سیر رویداد پرداخت و اظهار داشت: در رویداد چلچراغ علاوه بر ایده‌ها و تیم‌ها، محصولات و خدمات مرتبط با موضوع مدرسه اسلامی نیز مورد شناسایی، ارزیابی و ارتقاء قرار می‌گیرد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود شریعتمداری "دبیر میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی" با اشاره دیگر دستورهای جلسه، به ارائه گزارشی از فعالیت های این میز در سال 98 پرداخت .

وی ضمن بیان پیشنهاداتی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی، شرایط موجود و امکانات و دسترسی های دفتر تبلیغات اسلامی پیشنهاد می شود میز آموزش و پرورش در حوزه های تبلیغ ، آموزش و تربیت نیروی انسانی طلاب و اماده سازی آنها جهت ورود به مدارس ، تالیف کتب درسی، نوشتن اسناد مربوط به آموزش و پرورش در همکاری با وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان ورود بیشتری داشته باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما