پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:01:45

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی؛

بررسی مواجهه ائمه(ع) با پدیده دروغ کتاب می شود/ در سیره اهل بیت(ع) دروغ مصلحتی وجود نداشته است

  • خلاصه :عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه به هیچ عنوان در رفتار و گفتار اهل بیت(ع) دروغ مصلحتی وجود نداشته است از تدوین کتاب «مواجهه ائمه(ع) با پدیده دروغ» به همت دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی صادقی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه «مواجهه ائمه(ع) با پدیده دروغ» یکی از طرح هایی است که از سوی قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی به پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) ابلاغ شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات جامعه بحث دروغ است، در پروژه «مواجهه ائمه(ع) با پدیده دروغ» این مسأله مورد بررسی قرار گرفته که ائمه(ع) نسبت با پدیده دروغ چگونه رفتار می کردند و سیره اهل بیت(ع) چه بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که مسأله ای با عنوان «دروغ مصلحتی» در روایات وجود ندارد، تصریح کرد: مواردی که مردم به آن دروغ مصلحتی می گویند، چنین چیزی در روایات با این عنوان وجود ندارد؛ 3 مورد در روایات آمده است که می توان دروغ را استثنا کرد، که اهل بیت(ع) فرمودند در زمان جنگ، برای ایجاد صلح و آشتی و یا فریب در زمان جنگ می توان استفاده کرد.

وی با بیان این که به هیچ عنوان در رفتار و گفتار اهل بیت(ع) دروغ مصلحتی وجود نداشته است، افزود: ائمه(ع) فقط در جنگ به کار می بردند که منطق جنگ هم غافلگیری و فریب دادن دشمن است که این مسأله در این اثر بررسی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خاطرنشان کرد: کتاب «مواجهه ائمه(ع) با پدیده دروغ» در حدود 150 صفحه تدوین شده که در بخش اول به کلیات مواجهه ائمه(ع) با این پدیده» پرداخته شده و بخش دوم این کتاب، سیر تاریخی روایات دورغ مورد بررسی قرار گرفته و بخش سوم به دروغ های مجاز می پردازد.

فایل های پیوست :


 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما