جمعه 31 فروردين 1403   21:53:54

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در نشست شورای میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

بررسی طرح «پاسخگویی آفلاین به مربیان و مدیران مدارس کشور»

  • خلاصه :در نشست شورای میز آموزش و پرورش برخی از پیشنهادات صفوف در حوزه ساخت مستند، نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پروژه آفلاین پاسخگویی به مربیان و مدیران مدارس سراسر کشور بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود شریعتمداری «دبیر میز آموزش و پرورش قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی» در نشست شورای میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: هدف از این نشست، بررسی برخی از پیشنهادات صفوف در حوزه ساخت مستند، نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پروژه افلاین پاسخگویی به مربیان و مدیران مدارس سراسر کشور است.

در ابتدای این نشست، مسأله تعیین موضوع برای ساخت مستند «چالش های آموزش و پرورش» مطرح شد که توسط اساتید چهار موضوع از جمله ساخت مستند شهید باهنر در فاز اول و چالش های جدید و مسأله های روز برای فاز دوم، موضوع دانشگاه فرهنگیان و بررسی چالش های آنها، مستندی درباره بحث‌های روز به لحاظ روش های جدید آموزش، فناوری و... و بررسی تطبیقی نظام‌های مختلف آموزشی پیشنهاد شد.

در نهایت، مقرر شد موضوع شهید باهنر(ره) با تأکید بر وجه تربیتی ایشان و متناسب با موضوعات روز به عنوان چهارمین مستند از شخصیت های تأثیرگذار در آموزش و پرورش ساخته شود و برای ادامه کار و فاز بعدی مستندها بعد از تصویب سیاستگذاری جدید میز، موضوعات بعدی انتخاب گردد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حامد ملکی «سرپرست گروه پاسخگویی رسانه و مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» به ارائه گزارش از طرح «پاسخگویی آفلاین به مربیان و مدیران مدارس کشور» پرداختند.

وی افزود: برای این پروژه دو درگاه (سایت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و نرم افزار «بشری») در نظر گرفته شده است که بر این اساس، تاکنون 1491 سؤال از این درگاه توسط مربیان پرسیده شده است، که استان البرز بیشترین کاربر و سؤال و کردستان و سیستان و بلوچستان کمترین مشارکت را در این طرح دارند.

سرپرست گروه پاسخگویی رسانه و مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به چالش ها و آسیب هایی که در این طرح وجود دارد، تصریح کرد: وجود ضعف در تبلیغات، وجود حساسیت ها و عدم اعتماد مربیان و کادر مدرسه به این طرح، ضعف در ارتباط گیری با معلمان و عدم همکاری برخی از مراکز آموزش و پرورش استان ها با طرح نیز وجود دارد که باید راهکارهایی اندیشیده شود.

سپس، طرح مؤسسه معنا برای نقد و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی فر «نماینده این مؤسسه» مطرح شد و مقرر گردید که این طرح در جلسه دیگری به صورت مستقل بررسی شود.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما