سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   19:34:44

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مدیرکل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی:

تأسیس پایگاه دانش محیطی و میدانی برای دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :مدیرکل رصد و تعاملات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت تأسیس پایگاه دانش محیطی و میدانی برای دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین هاشمیان در جلسه کمیته «مدیریت دانش» اظهار داشت: امروزه مقوله دانش در سازمان ها اعم از سازمان های فرهنگی و صنعتی به عنوان یک سرمایه ای است که نه تنها در عرض سرمایه مادی و انسانی، بلکه به عنوان برتر از هرگونه سرمایه دیگری دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

وی گفن: مقوله دانش در دفتر تبلیغات اسلامی چه در حوزه فعالیت های تبلیغی و چه در حوزه های پژوهشی اهمیت مضاعفی دارد و برنامه ریزی بر روی دانش محیطی و سازماندهی و استفاده از آن در تمامی فعالیت ها منجر به خلق مزیت رقابتی می شود.

دبیر شورای راهبری با بیان اینکه در سازمان های فرهنگی هدف سودآوری و تولید ثروت نیست، تصریح کرد: مدیریت دانش و اطلاعات در راستای مسئله محوری کمک می کند تا ماموریت اصلی که پاسخگویی به نیاز عینی جامعه است را بتوانیم به نحوه احسن شناسایی و پاسخ دهیم.

وی تأسیس پایگاه دانش محیطی و میدانی برای دفتر تبلیغات اسلامی را ضروری خواند و افزود: اگر مسئله امروز دفتر را بخواهیم صورت بندی کنیم و ببینیم چرا این پایگاه باید شکل بگیرد، حدود 8 مسئله اساسی در دفتر است که تأسیس این پایگاه کمک می کند تا به این مسائل پاسخگویی شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه دانش تنها منبعی است که بر اثر استفاده نه تنها از ارزش آن کم نمی شود بلکه بر ارزش آن افزوده خواهد شد، اظهار داشت: مادامی که اطلاعات ما بر اساس یک ذهنیتی باشد و فهم ما با فهمی که در کف میدان است و عینیت بیرونی با صحنه در میدان متفاوت باشد، هنوز فاصله بین ما و میدان وجود دارد.

وی گفت: دومین بحث ما امکان اثرسنجی و پیامد سنجی است و یکی از مطالبه های مهم که در سطح هیات محترم امنا و ذینفعان بیرونی دفتر مطرح است، بازخوردگیری از وضعیت مسئله می باشد که لازمه این کار، اطلاعات است و آیا تا زمانی که یک پایگاه اطلاعاتی از محیط وجود نداشته باشد، می توانید بگویید و تحلیل کنید که وضعیت مسئله و مخاطب چه بوده و بعد از آن به کجا رسیدیم.

دبیر شورای راهبری تصریح کرد: این پایگاه دانش، اطلاعاتی را از میدان استخراج و ثبت و ضبط می کند که امکان تداوم و استمرار در خدمات تبلیغی را به وجود می آورد و این که فعالیت های تبلیغی ما، فعالیت های پروژه ای نباشد و این اطلاعات به صورت یک پروسه می شود و چون اطلاعات میدانی را ثبت کردیم، مبلغین بعدی موازی کاری نمی کنند، بلکه بحث را کامل می کنند.

وی با اشاره به اینکه پراکندگی و چند ضلعی بودن مراکز عملیاتی دفتر تبلیغات اسلامی و ارتباط با بخش ها همیشه چالش زا بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های ارتباطی، ارتباطات ساختاری است ولی بهترین نوع ارتباطات، ارتباطات دانشی و اطلاعاتی می باشد و در حال جایگزین شدن با ارتباطات ساختاری می شود.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما