چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   22:08:45

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون استاندار قم:

اصحاب رسانه، میدان داران جنگ روایت ها هستند/ قدردانی معاون استاندار قم از برگزاری کارگاه خبرنگاری در میدان

  • خلاصه :معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: شایسته است اصحاب رسانه در بحران هایی همچون اغتشاشات اخیر با قرار گرفتن در کنار مسئولین و میدان داری در جنگ روایت ها، این بحران ها را مرتفع نموده و به بیان روایت های صحیح از وقایع بپردازند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سید مهدی قریشی با حضور در اختتامیه کارگاه آموزشی «خبرنگاری در میدان بحران های اجتماعی» که از سری برنامه های بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) در نگارستان اشراق قم برگزار شد با قدردانی از برگزاری این کارگاه در استان قم گفت: ما با یک هجمه و جنگ رسانه ای روبرو بوده و هستیم. در اغتشاشات اخیر کاملاً درک می کنیم که ایم جنگ به چه صورتی است و باید دانست که چه واکنشی نسبت آن باید داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه تکنولوژی آنچه به عنوان واقعیت ارتباطات و رسانه وجود دارد ارتباطی یک سویه و گزینشی در دنیاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم خاطرنشان کرد: این جا ما باید بدانیم چه وظیفه ای داریم؛ خبرنگاری در بحران یکی از شاخه های خبرنگاری است و شامل روایت بحران های مختلف می باشد.

وی روایت سازی را یکی از حربه های دشمنان ایران اسلامی دانست و گفت: قبلاً می گفتیم جنگ روایت ها در حال وقوع است، اما اکنون می بینیم که دشمنان دست به روایت سازی و شایعه پراکنی نیز زده اند.

قریشی احیای سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی را از وظایف مهم اصحاب رسانه برشمرد و تصریح کرد: در این راستا باید به تبیین و تشریح رسانه ای دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. در مدتی که دولت سیزدهم روی کار آمده است اقدامات خوبی صورت گرفته که نیازمند انعکاس رسانه ای می باشد. این اقدام را اصحاب رسانه می توانند اجرایی نمایند.

وی در پایان با اشاره به لزوم همکاری خبرنگاران با مسئولین مدیریت بحران افزود: شایسته است اصحاب رسانه در بحران هایی همچون اغتشاشات اخیر با قرار گرفتن در کنار مسئولین و میدان داری در جنگ روایت ها، این بحران ها را مرتفع نموده و به بیان روایت های صحیح از وقایع بپردازند.

در ابتدای این مراسم نیز محمدرضا قربان زاده دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) با قدردانی از حضور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و معاون استاندار قم در اختتامیه کارگاه خبرنگاری در میدان به تشریح اهداف برگزاری این کارگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه در عرصه رسانه شاهد جنگ رسانه ای نابرابر هستیم افزود: روایت های نادرست از واقعیات در دستور کار رسانه های معاند است و نحوه پرداخت به اغتشاشات اخیر از مصادیق آن است.

دبیر بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) با اشاره به رسالت خبرنگاران حسینی در روایت صحیح واقعیت ها و خنثی کردن نقشه شوم دشمنان در عرصه رسانه ادامه داد: در دوره آموزشی مهارتی "خبرنگاری در میدان" که بمدت دو روز با تدریس استاد میررضوی از "مدرسان و مدیران با سابقه مطبوعاتی و خبرنگاری کشور" و تجربه نگاری همتی نژاد "مدیر خبرگزاری ایرنا در قم" و ظهرابی "برگزیده عکس سال مطبوعاتی ایران" برگزار شد تلاش شد تا مهارت های میدانی خبرنگاری در این خصوص آموزش داده شود.

وی بیان داشت: بیش از 170 نفر در دو روز ابتدایی فرصت ثبت نام نسبت به نام نویسی اقدام کردند که با توجه به محدودیت ها مجبور به بستن ثبت نام و گزینش و پذیرش حدود 40 نفر شدیم که در نهایت علیرغم فراهم نبودن امکان اسکان، عزیزانی از قم و حتی استان هایی همچون تهران، یزد، هرمزگان و اصفهان در دوره حضور یافتند.

لازم به ذکر است، در طول برگزاری این کارگاه چهره هایی همچون مشاور رسانه ای استاندار قم، رئیس هیات مدیره و مدیر خانه مطبوعات استان قم، ، مسئول اطلاع رسانی شهرداری قم و مدیر برخی از خبرگزاری های و پایگاه خبری نیز از این کارگاه بازدید کردند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما