جمعه 31 فروردين 1403   15:02:15

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در اختتامیه کارگاه خبرنگاری در میدان مطرح شد:

روایت برای اصلاح یا فروپاشی؟

  • خلاصه :معاون فضای مجازی، هنر و رسانه(مهر) دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: روایتی که از سوی دشمنان از اغتشاشات می شود، برای فروپاشی نظام سیاسی کشور ما و ایجاد ناامنی است و آن ها هرگز به دنبال اصلاح رویه ها یا قوانین نیستند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مسعود معینی پور در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی «خبرنگاری در میدان بحران های اجتماعی» که از سری برنامه های بخش رسانه های خبری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) به همت معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی در نگارستان اشراق قم برگزار شد با قدردانی از برگزارکنندگان این دوره گفت: وقایعی همچون اعتراضات اجتماعی، طبیعی بوده و در همه جوامع بشری اتفاق می افتد.

وی افزود: باید روایت ما از وقایع اجتماعی به گونه ای باشد که به ناامنی جامعه منجر نشود. ترس از پروتکل های رسانه ای نیز یکی از خطاها در مسیر تولید محتوای خبری است. این ترس می تواند تا جایی پیش رود که نظام اجتماعی ما را دچار ناامنی و فروپاشی شود.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در طول 40 سال گذشته اتفاقاتی بزرگتر از اغتشاشات اخیر را هم دیده ایم. در دهه 60 که هنوز به تازگی نظام جمهوری اسلامی روی کار آمده بود هم می گفتند نظام ناکارآمد است. این ها تبلیغاتی است که در طول بیش از چهار دهه با آن مواجه بوده ایم.

وی امید داشتن به رفع بحران ها را چیزی غیر از کتمان مشکلات و تحلیل غلط دانست و گفت: روایت وقایع که از سوی رسانه های مختلف صورت می گیرد به طور مستقیم بر میزان این امیدواری در سطح جامعه تأثیرگذار است.

معینی پور روایت رسانه های معاند انقلاب اسلامی از وقایع اخیر را کاملاً به سمت فروپاشی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: روایتی که از سوی دشمنان از اغتشاشات می شود، برای فروپاشی نظام سیاسی کشور ما و ایجاد ناامنی است و آن ها هرگز به دنبال اصلاح رویه ها یا قوانین نیستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خبرنگاری در میدان نوعی جدی از خبرنگاری است، افزود: خبرنگاری باید در سطح میدان صورت گیرد و روایت ها از طریق مشاهده میدانی باشد؛ دیگر نباید به استودیوها و دفاتر خبرگزاری ها بسنده کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما