پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:07:55

(مهار تورم، رشد تولید)

print

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مطرح کرد:

سه نوع تحلیل در مواجهه با سرود «سلام فرمانده»

  • خلاصه :فعال عرصه رسانه و فضای مجازی گفت: برخی از ناقدین سرود سلام فرمانده را با نگاه دینی و عرفانی صرف بررسی کرده و موفقیت آن را فقط ناشی از اخلاص عوامل ساخت می دانند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی اسماعیلی فعال عرصه رسانه و فضای مجازی در اولین برنامه اندیشگاه رسانو که به بررسی تحلیلی الگوهای موج آفرینی در فضای مجازی با تولیدات مذهبی و با تمرکز بر سرودهای «عزیزم حسین (ع)» و «سلام فرمانده» اختصاص یافت، گفت: واقعیت این است که جامعه فرهنگی و نخبگانی کشور ما از مسائل فرهنگی جامعه غافل می باشد؛ متأسفانه در بسیاری از اوقات متوجه رویدادهای اجتماعی پیش رو نیستیم.
وی افزود: در مواجهه با پدیده ای همچون سرود سلام فرمانده با سه نوع تحلیل مواجه هستیم؛ برخی غرق در بررسی این سرود از جهت فرم و نوع موسیقی آن شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی خاطرنشان کرد: برخی از ناقدین سرود سلام فرمانده را با نگاه دینی و عرفانی صرف بررسی کرده و موفقیت آن را فقط ناشی از اخلاص عوامل ساخت می دانند.
وی تحلیل از نگاه نمایشی و جلوه های بصری سلام فرمانده را سومین نوع تحلیل در مورد این سرود دانست و گفت: یکی از مهمترین فناوری های مهم در عرصه فرهنگی «مسجد» است؛ این موضوع در فیلمبرداری اولیه سرود سلام فرمانده با محوریت مسجد مقدس جمکران مورد توجه بوده و این یکی از نقاط قوت آن است.
این فعال عرصه رسانه و فضای مجازی تصریح کرد: باید به ظرفیت های مسجد در جریان آفرینی های اجتماعی بیش از پیش توجه کنیم.
وی در پایان با اشاره به لزوم پرورش طلاب متخصص در زمینه تولید محتوای رسانه ای افزود: ما باید برای کادرسازی در حوزه های علمیه واحدهای تخصصی ایجاد کنیم تا در عرصه فناوری های اجتماعی مبتنی بر رسانه ایفای نقش داشته باشند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما