چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   09:07:02

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

سیدمهدی موسوی مطرح کرد:

گره خوردن جنبه ادبی با جنبه بصری در سرود سلام فرمانده/ ابهام در مخاطب این سرود

  • خلاصه :فعال رسانه ای گفت: یکی از مؤلفه هایی که به سرود سلام فرمانده تشخُص داد، گره خوردن یک جنبه ادبی با یک جنبه بصری است؛ این گره از لفظ سلام فرمانده و احساس کنشگری و مشارکت کودکان با احترام نمادین نظامی ایجاد شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، سیدمهدی موسوی فعال عرصه رسانه و فضای مجازی در اولین برنامه اندیشگاه رسانو که به بررسی تحلیلی الگوهای موج آفرینی در فضای مجازی با تولیدات مذهبی و با تمرکز بر سرودهای «عزیزم حسین (ع)» و «سلام فرمانده» اختصاص یافت، گفت: در مورد وجوه مثبت شعر سلام فرمانده می توان به سوار شدن آن روی ملودی و ارتباط گرفتن با ذائقه زبانی کودکان امروز اشاره کرد.
وی افزود: یکی دیگر از مؤلفه هایی که به سرود سلام فرمانده تشخُص داد گره خوردن یک جنبه ادبی با یک جنبه بصری است؛ این گره از لفظ سلام فرمانده و احساس کنشگری و مشارکت کودکان با احترام نمادین نظامی ایجاد شد.
موسوی خاطرنشان کرد: یک سری گرایشات عوامانه باعث شده کودکان به متن سرود سلام فرمانده نزدیک شوند.
وی سرود سلام فرمانده را حائز دعا برای فرج در کنار مضمون مهدویت دانست و گفت: محتوای عهد بستن با فرمانده و دعا کردن برای آن یک امر عاطفی مهم برای کودکان بود.
این فعال عرصه رسانه و فضای مجازی تصریح کرد: حداقل کاری که سرود سلام فرمانده انجام داده است ایجاد موج اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان می باشد.
وی با اشاره به برخی از نقاط ضعف شعر سلام فرمانده افزود: اینکه در این شعر گفته می شود مانند میرزا کوچک خان کار را تمام می کنم، مصداق تاریخی ندارد.
موسوی بیان داشت: کوچک بودن کودک با مثال زدن میرزا کوچک خان تطابق معنایی چندایی ندارد.
وی در پایان گفت: مقام مخاطب این شعر تا حدودی مبهم است و همان طور که دیده شد برخی سرود سلام فرمانده را در تجلیل از حاج قاسم و برخی از مقام معظم رهبری و بعضی دیگر نیز در تعظیم حضرت امام زمان (عج) معرفی نمودند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما