پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   23:23:56

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حجت الاسلام والمسلمین مشکانی:

حماسه و احساس همواره در کنش گری های اجتماعی مردم ایران نقش داشته است

  • خلاصه : فعال عرصه رسانه و فضای مجازی گفت: ترکیب حماسه و احساس در طول تاریخ بر دینداری مردم ایران تأثیر بسزایی داشته است؛ اما این بُعد از تبلیغ و دینداری در دهه های اخیر مورد غفلت واقع شده است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین مشکانی فعال عرصه رسانه و فضای مجازی در اولین برنامه اندیشگاه رسانو که به بررسی تحلیلی الگوهای موج آفرینی در فضای مجازی با تولیدات مذهبی و با تمرکز بر سرودهای «عزیزم حسین (ع)» و «سلام فرمانده» اختصاص یافت، گفت: این پدیده اجتماعی نیاز به یک پیمایش و تحقیق دقیق دارد؛ به نظر می آید یکسری عوامل زمینه ای در مورد این پدیده وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می توان تحلیل های دقیق تر و جامع تری را حول آن داشته باشیم.
وی افزود: آسیب در نوع و تبلیغ دین داری ما یکی از زمینه های ایجاد موج توسط سرودهایی همچون سلام فرمانده است؛ جامعه ای که در دینداری خود احساس نقصان داشته باشد، این احساس خود را با برخی اتفاقات و پدیده ها پوشش می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین مشکانی خاطرنشان کرد: ترکیب حماسه و احساس در طول تاریخ بر دینداری مردم ایران تأثیر بسزایی داشته است؛ اما این بُعد از تبلیغ و دینداری در دهه های اخیر مورد غفلت واقع شده است.
وی نوجوانان جامعه را افرادی بسیار تأثیرگذار در سرنوشت کشورها دانست و گفت: دوران نوجوانی، دورانی از حیات انسان هاست که موج های اجتماعی مختلفی را می تواند رقم بزند؛ هرگز نباید از استعدادها و دغدغه های این قشر از جامعه غافل شد.
این فعال عرصه رسانه و فضای مجازی مارپیچ سکوت را یکی دیگر از آسیب های زمینه ای در تبلیغ دین از سوی متولیان امر برشمرد و تصریح کرد: باید ما با قاطعیت بر جنبه حماسی دین خود تأکید داشته و در تبلیغ آن سکوت پیشه نکنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در پدیده های موج آفرین افزود: زمان، ادبیات و سرشاخه های پویش های اجتماعی می تواند بر ظرفیت موج آفرینی آن ها بیافزاید.
حجت الاسلام والمسلمین مشکانی بیان داشت: بعد از دوران کرونا نیازی به اجتماع و هم افزایی افراد دین مدار ایجاد شد که سرود سلام فرمانده در این روزها به میدان آمد و این اتفاق را رقم زد.
وی در پایان گفت: سرود سلام فرمانده فناوری جدیدی با ترکیب کردن هیئت، ادبیات حماسی و سرود ارائه کرد که می تواند الگوی خوبی برای کارهای فرهنگی بعدی باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما