پنجشنبه 30 فروردين 1403   06:39:39

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در گفت و گویی صورت گرفت؛

تشریح تولیدات محرمی اداره هنر های تصویری معاونت فضای مجازی، هنر رسانه دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :رییس اداره هنرهای تصویری معاونت فضای مجازی، هنر رسانه دفتر تبلیغات اسلامی از تولید سه مستند به مناسبت ماه محرم به همت این اداره خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، مهدی بنکدار در گفت و گویی با اشاره به طرح جامع «رستخیز عظیم» اظهار داشت: با به وجود آمدن ریتم های جدید در عزاداری ها و فرهنگ حاکم بر فضای مجازی، این آیین های اصیل رو به فراموشی هستند.

وی گفت: اقوام مختلف در جای جای این مرز و بوم، آیین هایی زیبا و اصیل عاشورایی با ویژگی های خاص خود را دارند؛ ما در این طرح سعی در نگاهی عمیق تر به آیین ها داریم و با موشکافی فرهنگی و آسیب شناسی، به احیای فرهنگ های اصیل عاشورایی پرداخته ایم.

رییس اداره هنرهای تصویری معاونت فضای مجازی، هنر رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مستند «سقانفار» یکی از سه مستند در حال تهیه به همت این اداره در این روزهای حسینی است؛ مستند «عجین با حسین» به کارگردانی مسعود زارعیان که در روستای فدیشه استان خراسان رضوی تهیه شده است؛ همچنین، مستند «سقاخانی» که در نوش آباد شهرستان کاشان به کارگردانی محمدتقی رحمتی تولید شد، از دیگر پروژه های این طرح هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم گوشه ای از فرهنگ عاشورایی که در متن و قلب این ملت نهفته است را به تصویر بکشیم، افزود: این سه مستند در مرحله تدوین نهایی هستند و به زودی آماده پخش می شوند.

مستند «سقانفار» که به کارگردانی مراد نظری در استان مازندران تهیه می شود و بزودی آماده پخش در رسانه ها خواهد شد.

سقانفارها که اختصاص به حضرت عباس(ع) دارند، آلونک ها یا اتاقک‌هایی هستند که بیشتر در کنار حسینیه‌ها و مساجد در استان مازندران ساخته می‌شوند؛ قسمت بالای این مکان محل قرارگیری نوحه‌خوان ‌است و در قسمت پایین به مردم چای داده می‌شود و به این وسیله متولیان مراسم عزاداری سعی می‌کردند که شرایط حضور مردم در بیرون مسجد و حضور آنها برای برگزاری مراسم را به نوعی فراهم سازند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما