جمعه 10 فروردين 1403   11:52:37

(مهار تورم، رشد تولید)

print

تشریح برنامه های هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

  • خلاصه :هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همراه با رویدادهای مختلف هنری به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بمناسبت شهادت سردار پرافتخار جهان اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان تصمیم به برگزاری یک رویداد چندجانبه هنری تحت عنوان "هفته هنر مقاومت" گرفته است.
در این برنامه ها تلاش می شود تا جامعه مخاطبین با فرهنگ حماسه و شهادت بیشتر آشنا شده و ابعاد این فرهنگ به‌صورت موثر و تفصیلی در لایه های مختلف"طلاب و فضلای حوزه"، "وابستگان، خانواده ها و خویشاوندان طلاب" و "عموم مردم شهر خون و قیام قم و بویژه جوانان عزیز" و سایر مخاطبانی که از این رویداد در سطح عمومی بهره مند خواهند شد، گسترش یابد.

* آشناسازی جامعه با سبک زندگی سردار آسمانی شهید سلیمانی از طریق هنر
از دیگر اهداف برگزاری این رویداد، این است که جامعه مخاطب با خصلت ها و ویژگی های شخصیتی این سرداران جهان اسلام آشنا شود و از جهت اخلاق، رفتار و سبک زندگی در عرصه های اجتماعی و سیاسی الگو پردازی و اسوه سازی صورت بگیرد تا نسل های جدید بتوانند در مغناطیس وجود نورانی سردار شهید سلیمانی به دنبال الگوهای رفتار و سبک زندگی و منش جهادی باشند.
ایجاد فضای گفتمانی مقاومت و استکبارستیزی که گاهی به هر ترتیب به دلیل مشکلاتی که پیش می آید، شاید این گفتمان به محاق برود و تضعیف گردد و نیاز دارد که روح جدیدی در آن دمیده شده و از چهره تابناکش زنگارزدایی شود، از دیگر اهدافی است که رویداد هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی دنبال می کند.
معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه امید دارد مجموعه توان و ظرفیت هنری حوزه و جبهه انقلاب و عزیزان و دلدادگانی که می خواهند ادای دین و احترامی به این رخداد خونین دوران ساز و به یادماندنی داشته باشند، بتوانند آثارشان را در این رویداد هنری در معرض دید عزیزان مخاطب قرار دهند.

*نمایش فیلم 23 نفر با حضور عوامل فیلم
بر همین اساس، در روز یکشنبه 23 دی ماه، فیلم سینمایی «23 نفر» بعد از نماز مغرب و عشاء برای عموم اکران می شود و علاقه مندان می توانند از طریق سایت اشراق به نشانی http://eshragh.ir/ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
بعد از نمایش این فیلم نیز، جلسه ای با عوامل سازنده درباره فیلم، دفاع مقدس و فرهنگ و هنر مقاومت برگزار خواهد شد.

*کارگاه هنری تجسمی و خوشنویسی با عنوان نقش نگین سلیمانی؛ مشق مقاومت
در دومین روز از هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی، رویداد هنری "کارگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی" عصر دوشنبه از ساعت 15 در نگارستان اشراق واقع در ابتدای خیابان شهدا شکل خواهد گرفت و اساتید و هنرجویان رشته های خوشنویسی، خطاطی، نقاشی، تصویرسازی و معرق به آفرینش و تولید آثار هنری با موضوع "مقاومت و شهدای جنایت اخیر رژیم تروریستی آمریکا" خواهند پرداخت.

*شب شعر و خاطره با حضور اساتید برجسته شعر مقاومت
در سومین روز از هفته مقاومت "آیین شب شعر و خاطره" برگزار می شود که برنامه های متنوعی برای این شب در نظر گرفته شده است که از اکران فیلم مستند کوتاهی در خصوص هنر و شعر مقاومت تا اجرای سرود حماسی و سخنرانی را شامل می شود.
همچنین شاعران آئینی، حماسی و مقاومت، همچون علی موسوی گرمارودی، محمد علی مجاهدی، مرتضی امیری اسفندقه، سعید بیابانکی و جمعی از شعرای طراز اول فاضل و حوزوی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت که شعر خواهند خواند و البته شاعران غیرفارسی زبانی از عراق و پاکستان هم به زبان های عربی و اردو، شعرشان را به ساحت این شهیدان بزرگوار تقدیم خواهند کرد.
مرثیه سرایی حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی هم از جمله دیگر برنامه های این آیین است که اجرای آن را نجم الدین شریعتی برعهده دارد که روز سه شنبه 24 دی ماه از ساعت 18 در مرکز همایش های غدیر قم واقع در خیابان معلم برگزار می شود. 

*معرفی کتاب برگزیده مقاومت
رویداد "آئین کتابخوانی" نیز در چهارمین روز هفته هنر مقاومت دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود که کتاب برگزیده مقاومت در این آئین معرفی و مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت که علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد نیز می توانند روز پنج شنبه 26 دی ماه ساعت 15 به نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما