شنبه 1 ارديبهشت 1403   18:32:49

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

شب شعر پاسداشت شهدای روحانی مدافع حرم برگزار شد

  • خلاصه :به مناسبت پاسداشت شهدای روحانی مدافع حرم، شب شعر «بر منبر خون» با حضور خانواده این شهدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، شب شعر «بر منبر خون» پاسداشت شهدای روحانی مدافع حرم با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» محمدعلی مجاهدی «دبیر شعر آیینی کشور» و محمد حسنی «رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر» و خانواده شهدای روحانی مدافع حرم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به آیه «قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ» اظهار داشت: قدر متیقن از «ذی القربی» اهل بیت(ع) هستند و مگر می شود کسی مدعی عمل به قرآن و پیروی از پیامبر(ص) باشد و به حرم حضرت زینب(س) تعرض کند.

وی افزود: قدم مبارکی که فرزندان شما برداشتند و شهید شدند، نصرت و مودت اهل بیت(ع) بود و خدای متعال در آیه 40 سوره توبه به کسانی که پیامبر(ص) را اذیت می کردند، فرمود «إِلَّا تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ» یعنی اگر شما کمک پیامبر(ص) نکردید، خدا کمک می کند.

در ادامه این شب شعر، مجاهدی با بیان این که من خاطرات بدی را از دوران بی اعتنایی به شعر آیینی به خاطر دارم، گفت: خدا را شکر که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با رهنمودهای بزرگان حوزه و دانشگاه خصوصاً شهید مطهری رویکرد شعرای متعهد به فرهنگ عاشورا، نبوی، علوی، فاطمی و مهدوی کاملاً تغییر پیدا کرد.

وی افزود: با وجود این که شعر دینی ما در زبان فارسی بیش از 1100 سال پیشینه مکتوب دارد، هرگز در هیچ دوره ای شاهد به گل نشستن نخل برومند شعر آیینی مثل زمان خودمان نبودیم.

گفتنی است در این شب شعر، استاد محمدعلی مجاهدی، حجج اسلام والمسلمین جواد محمدزمانی، سید محمد بابامیری و سید محمد مهدی شفیعی و جمعی دیگر از شاعران همچون سید محمد جواد شرافت، احمد علوی، مجید تال، محسن کاویانی، سید احمد حسینی، طیبه عباسی و فاطمه زاهد مقدم به شعرخوانی پرداختند.

دومین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با حضور آیت الله نوری همدانی دوم اسفندماه 97 از ساعت 8 صبح در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما