جمعه 10 فروردين 1403   13:10:23

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

مودت اهل بیت(ع) شاخص حق و باطل است

  • خلاصه :معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه مودت ذی القربی گفت: این یک شاخص است که چه کسانی مودت را به جا آوردند و چه کسانی مودت را به جا نیاوردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در شب شعر «بر منبر خون» که به پاسداشت شهدای روحانی مدافع حرم استان قم به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، با عرض خیر مقدم به خانواده های شهدا اظهار داشت: در این ایام مظلومیت اهل بیت(ع) چه در سوریه و چه در عراق و مناطق دیگر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به آیه «قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» اظهار داشت: قدر متیقن از «ذی القربی» اهل بیت(ع) هستند و مگر می شود کسی مدعی عمل به قرآن و پیروی از پیامبر(ص) باشد و به حرم حضرت زینب(س) تعرض کند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: مگر می شود کسی آیه مودت ذی القربی را خوانده باشد و بعد حرم عسکریین(ع) در سامرا را منفجر کند، مگر می شود کسی با قرآن سرو کار داشته باشد و با حضرت زهرا(س) این گونه عمل کند و با امام حسن مجتبی(ع) و با امیر المؤمنین(ع) و امام حسین(ع) آن گونه عمل کند.

وی با بیان این که همین چیزی که امروز اتفاق افتاده، در صدر اسلام هم اتفاق افتاده بود، گفت: این یک شاخص است که چه کسانی مودت را به جا آوردند و چه کسانی مودت را به جا نیاوردند؛ در این جا دو تابلو جلو ما است؛ کسانی که نه تنها مودت را به جا نیاوردند بلکه دشمنی، خباثت، پلیدی و جنایت را در پیش گرفتند و با کمال پر رویی ادعای پیروی از قرآن می کنند و با کمال وقاحت ادعای توحید می کنند و با کمال بی شرمی ادعای اسلام می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان این که باید از این ها پرسید که کارنامه شما با توجه به این آیه قرآن چیست؟ افزود: جز پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان امیرالمؤمنین(ع) به این آیه عمل نکردند و ما خوشحالیم که در این امتحان قبول شدیم و این توفیقی می باشد که خدا به ما داده است.

وی افزود: قدم مبارکی که فرزندان شما برداشتند و شهید شدند، نصرت و مودت اهل بیت(ع) بود و خدای متعال در آیه 40 سوره توبه به کسانی که پیامبر(ص) را اذیت می کردند، فرمود «إِلَّا تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّـهُ» یعنی اگر شما کمک پیامبر(ص) نکردید، خدا کمک می کند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که نصرت خداوند بر اهل بیت پیامبر(ص) در این زمان به دست فرزندان شما اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که به فیض شهادت نائل آمدند از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و ایران به نصرت اهل بیت(ع) رفتند و بدا به حال کسانی که این سرمایه ها در کشورهایشان بودند ولی دولت مردانشان رو سیاه شدند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما