جمعه 10 فروردين 1403   18:01:34

(مهار تورم، رشد تولید)

print

بازدید جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از دانشگاه باقرالعلوم(ع)

  • خلاصه :جمعی از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان از دانشگاه باقرالعلوم (ع) بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، در این نشست، محمد ستوده «معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)» به معرفی دانشکده ها و رشته های این دانشگاه در گروه های مختلف پرداخت.
وی گفت: در دانشگاه باقرالعلوم(ع) دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری در گروه های علوم سیاسی، فلسفه، فقه، زنان و خانواده، تاریخ و علوم ارتباطات مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه توجه به ایجاد رشته های به روز در حوزه علوم انسانی و اسلامی همواره در دانشگاه باقرالعلوم (ع) مورد تاکید بوده است، تصریح کرد: در موضوع رویکرد گام دوم انقلاب و مباحث تمدنی نیز سرفصل رشته ای بنام مطالعات نظری تمدن تهیه شده که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب و  امید است به زودی در این مقطع دانشجو داشته باشیم.
وی افزود: در رشته ای دیگر با عنوان «فقه سیاسی» که مورد نیاز کشور بوده نیز در این رشته در چندین دوره در مقطع کارشناسی ارشد جذب دانشجو داشتیم و دو دوره در مقطع دکتری با گرایش روابط بین الملل نیز برگزار می کنیم.
ستوده به فعال بودن رشته دانش مسلمین با همکاری دانشگاه تهران در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به وجود چنین رشته هایی، آماده برگزاری دوره های مختلف آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت مدت با همکاری علمای اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علاوه بر فعالیت های آموزشی در بخش پژوهشی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز فعال است و تاکنون ۷۰ تا ۸۰ عنوان کتاب و فصلنامه در بخش های تاریخ اسلام، آیین حکمت و علوم سیاسی به چاپ رسانده است.
در این نشست، مولوی برزگ زاده «از علمای اهل سنت و امام جمعه چابهار» با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: این دانشگاه دارای، یک جایگاه بزرگ و مسئولیت خطیر است که تاکنون کارهای بزرگ علمی انجام داده است.
وی با اعلام آمادگی برای بهره گیری از توانمندی های علمی و آموزشی دانشگاه باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: انتظار ما از این دانشگاه با حجم کار گسترده فعالیت ها این است که نقطه نظرات اهل سنت را و محبت اهل بیت(ع) بودن آنان را بیش از پیش تبیین کند.
امام جمعه چابهار تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان همه اهل سنت همواره تابع نظام و ولایت هستند و در انتخابات ها نیز شاهد مشارکت حداکثری آنان بوده ایم.
در ادامه، یکی دیگر از علمای اهل سنت حاضر در این جلسه نیز  با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت و اصلاح انسان‌ها، انسان سازی و تربیت دانشمندان است، گفت: دانشگاه سبب پیشرفت یک جامعه در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.
مولوی عبدالغنی رئیسی همچنین در سخنان خود خواستار ایجاد شعبه دانشگاه باقرالعلوم (ع)  در استان سیستان و بلوچستان شد و گفت:  آماده برگزاری جلسات تخصصی و گفتمانی به صورت کارگروه با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و نهاد مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان هستیم.
 وی همچنین خواستار برنامه ریزی برای جذب دانشجویان اهل سنت و همچنین بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران اهل سنت شد.
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محسن الویری «مدیرگروه تاریخ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم(ع)» نیز در سخنانی با اشاره به سفر سال 93 خود به زاهدان با عنوان کاروان برادری اظهار داشت: یکی از موضوع هایی که در این سفر مورد توجه قرار گرفت، ایجاد دفتر رسمی مراجعه های مردمی در مدارس علمیه اهل سنت بود، طرحی که می تواند در مدارس علمی شیعه نیز در راستای پیوند علم، عالم و عموم مردم ایجاد شود.
وی به ارائه چند پیشنهاد به منظور تقویت ارتباط مراکز علوم دینی اهل سنت و شیعه پرداخت و گفت: یکی از این موارد اجرای طرح های پژوهشی مشترک در مسائل مرتبط با امت اسلامی با موضوع های علمی است.
مدیرگروه تاریخ وتمدن دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: آماده ایم هر ماه یک کتاب را مورد نقد و بررسی قرار داده و در پی آن نیز اجرای دوره های آموزشی در بخش های مختلف از جمله روش تحقیق را برگزار کنیم.
وی برای دعوت از استادان اهل سنت به عنوان استاد مهمان در دروس مختلف مقطع ارشد و دکتری رشته تاریخ اعلام آمادگی کرد و گفت: اجرای کارهای مشترک از طریق شروع مطالعات آثار ارزشمند امت اسلامی نیز می تواند در تقویت ارتباط علمی اهل سنت و شیعه موثر باشد.
در این نشست اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر موضوع های مختلف در رابطه با برگزاری نشست های مشترک اهل سنت و شیعه پرداختند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما