سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   13:42:34

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در گفت و گویی تأکید شد:

محققین پیش از پژوهش نیازسنجی کنند

  • خلاصه :عضو هیئت علمی و مدیرگروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی گفت: علما و محققین حوزه باید به صورت تخصصی و مساله محور در موضوعات وارد شوند و تحقیقات در مسایل کلی انجام نشود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی در آستانه ی ایام هفته پژوهش با اشاره به ضرورت پژوهش موضوع محور و تخصصی گفت: علما و محققین حوزه باید به صورت تخصصی و مساله محور در موضوعات وارد شوند و تحقیقات در مسایل کلی انجام نشود در غیر این صورت منجر به یک سری کلی گویی هایی می شود که فایده ای برآن مترتب نیست.

وی در خصوص کتب روش تحقیق گفت: این کتاب ها شیوه های عرضه مطالب علمی را به ما نشان می دهند و همانگونه که سخنوری آدابی دارد، برای تحقیق و پژوهش هم احاطه روی روش و شیوه های متنوع تحقیق بسیار ضروری است.

مدیرگروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی خاطرنشان کرد: برای متخصص شدن در امور پژوهشی و ترویجی باید به متخصصین فن مراجعه نمود، همان طور که برای منبری شدن باید پای ده ها منبر بنشینیم تا اصول خطابه را یاد بگیریم و همچنین محققین باید به دنبال خلأها و نیازها باشند تا در زمینه های مورد نیاز دست به تحقیق و پژوهش بزنند که این تحقیقات مثمر ثمر و نتیجه بخش باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما