جمعه 10 فروردين 1403   15:30:22

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم:

اثربخشی در فعالیت های پژوهشی مورد توجه قرار گیرد

  • خلاصه :رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم خواستار توجه به رویکرد اثر بخشی در فعالیت های پژوهشی شد و گفت: پژوهشی پذیرفته است که مسأله شناسایی و حل آن را مورد توجه قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی امروز در مراسم اختتامیه نکوداشت هفته پژوهش و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که با حضور رئیس و معاونان این دفتر و فعالان عرصه پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهاد این است برخی پژوهش ها در موضوع بیانیه  گام دوم انقلاب که بعد علمی تحقیقاتی و نظری دارد با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: همچنین انتظار است توجه به پژوهش های میدانی و کاربردی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به سیاست حل مساله در برنامه های پژوهشی دفتر تغییر رویکرد حاصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این حجم بزرگ آثار علمی و کیفی افتخار است و باید بیش از گذشته روی پژوهش های میدانی در جهت حل مشکلات و معضلات جامعه از جمله آسیب های اجتماعی و یا دین داری کار شود. 

وی، همچنین خواستار توجه به محوری های بیانیه گام دوم انقلاب در پژوهش ها شد و افزود: از جمله موضوع های اولویت دار در این زمینه  شامل مساله اخلاق و معنویت است. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی همچنین پیشنهاد داد: با انجام یک هماهنگی واحد در حوزه های علمیه، هفته پژوهش در قالب نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی نهادهای حوزوی برگزار و این دستاوردها در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گیرد.

وی در سخنان خود فعالیت های پژوهشگاه علوم و فرهنگ معارف اسلامی در بخش پژوهش را ارج نهاد و گفت: ایجاد 11 پژوهشکده و دو مرکز، گردآوری بیش از 100 هیئت علمی و انتشار بیش از 600 عنوان اثر، در دست انتشار بودن  629 اثر به همراه تدوین دایره المعارف، دانشنامه، فرهنگ نامه و سایر فعالیت های بزرگ پژوهشی و کسب رتبه های برگزیده رویدادهای پژوهشی در کشور قابل قدردانی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم همچنین با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: این هفته یک فرصت برای ارزیابی، بازنگری و  محاسبه است به طوری که آثار تولید شده را  ارزیابی و محاسبه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اساس کار دفتر تبلیغات اسلامی در راستای تحقق رهنمودها، راهبردها و مطالبات رهبری معظم انقلاب و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی است افزود: اگر مطالبات و انتظارات رهبری را از حوزه های علمیه بررسی کنیم چند کتاب می شود و جا دارد پژوهشگاه بر روی این موضوع و انطباق آن با فعالیت های پژوهشی کار دقیق علمی و ارزیابانه انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی یکی از کارهای ارزشمند دفتر تبلیغات اسلامی را تشکیل قطب ها و میزهای پژوهشی و مبتنی بر مساله محوری دانست و گفت: این موضوع یک قدم بسیار ارزشمند و به هنگام بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم از دیگر اقدامات شایسته دفتر تبلیغات اسلامی را تشکیل معاونت مجازی، هنر و رسانه عنوان کرد و گفت: این کار نیز ضرورت داشت و جا دارد در این هفته یک ارزیابی از اثربخشی این معاونت ارائه شود.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن 19 دیماه، سالروز قیام مردم این دیار انقلاب خواستار انجام پژوهش های میدانی در راستای مسائل و مشکلات این شهر به ویژه در بخش سبک زندگی شد. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما