سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   19:35:32

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی صورت می گیرد؛

تولید اولین نرم افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت»

  • خلاصه :رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی از تولید اولین نرم افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت» به همت این دفتر خبر داد و گفت: این نرم افزار در آینده ای نزدیک با حضور مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت و درمان رونمایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار داشت: اولین نرم افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت» با همت پژوهشگران و اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال تولید است.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از راهکارهای رفع مهجوریت قرآن در مجامع علمی و تخصصی، فراهم نمودن زمینه دسترسی سریع و آسان متخصصین به اطلاعات مورد نیاز قرآنی و تفسیری می باشد.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی، پروژه فرهنگ موضوعی «تفاسیر» را با هدف دسترسی سریع به آرای 20 مفسر بزرگ شیعه و سنی، تدوین و به منظور دستیابی جامعه پزشکی جهان اسلام به اطلاعات تفسیری در حوزه بهداشت و سلامت، در قالب نرم افزار ویندوزی و موبایلی ارائه خواهد نمود.

وی درباره نقش اینگونه پروژه ها در فراهم کردن زمینه وحدت میان پژوهشگران و اندیشمندان جهان اسلام، افزود: پژوهشگران از فرقه های گوناگون جهان اسلامی می تواند به راحتی در کم ترین زمان به آرای مفسران مورد نظر خویش دسترسی پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده اظهار داشت: این ویژگی سبب شده است تا این پروژه در نمایشگاه بین المللی قرآن مورد استقبال کم نظیر دانشمندان جهان اسلام قرار بگیرد و تقاضای ترجمه آن را به زبان های زنده دنیا نمایند.

وی گفت: امیدواریم مسئولین دست اندرکار با حمایت های خویش ترجمه این اثر کم نظیر قرآنی وحدت آفرین را به زبان های عربی، اردو و انگلیسی در دستور کار قرار دهند.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رونمایی از این اثر در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: این نرم افزار در آینده ای نزدیک با حضور مسئولین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما