پنجشنبه 9 فروردين 1403   11:54:21

(مهار تورم، رشد تولید)

print

ارائه 80 مقاله به همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها»

  • خلاصه :دبیر علمی همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» گفت: حدود 123 چکیده به دبیرخانه این همایش رسید که در این میان، حدود 30 مقاله از مجموع 80 مقاله رسیده، حائز امتیازات مورد نظر بوده اند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، هادی وکیلی در همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» که به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان ها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دانشمندان می گوید که اگر جنبش های ژاپنی را هم به معنویت های نوظهور اضافه کنیم، بیش از ۲۰۰ هزار فرقه در جهان اکنون در حال فعالیت هستند.

وی گفت: این همایش برای برداشتن گامی هر چند کوچک طراحی و برگزار می شود که ان شاءالله این همایش روزی به شکل بین المللی با حضور پژوهشگران برجسته خارج از کشور و متخصصان داخلی برپا شود.

دبیر علمی همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» تصریح کرد: کشور ما به دلیل موقعیت خاصی که دارد، می بایست یک مرکز بزرگی را به عنوان مرکز مطالعات و اطلاعات جنبش ها و فرقه ها داشته باشد و پیوسته به این کار بپردازد.

وی افزود: باید اکنون پایه کذاری کنیم تا برای ده ها و صد ها سال آتی مرتب این جنبش ها و فرقه ها از طریق مطالعات کیفی و تجربی کمی ردیابی و رصد شوند و پژوهشگرانی به این منظور تربیت شوند و به صورت رشته دانشگاهی مورد تصویب قرار بگیرد و یک مطالعه آکادمیک علمی و پژوهشی شکل بگیرد و زمینه های آن فراهم است.

وکیلی اظهار داشت: برای طراحی این همایش فکر کردیم که می توان این معنویت های نوظهور را توصیف و یا مورد نقادی قرار دهیم و در این همایش هر دو انجام شد، البته نقدهای عالمانه و مبتنی بر پژوهش صورت گرفت، نه نقدهای تبلیغاتی.

وکیلی اظهار داشت: حدود 123 چکیده به دبیرخانه این همایش رسید و در حدود 14 مقاله به شکل سفارشی از متخصصان نامی این حوزه ها مقاله ای خواسته شد که این مقالات به صورت مجموعه مقالات رونمایی خواهد شد.

وی گفت: حدود 30 مقاله از مجموع 80 مقاله رسیده، حائز امتیازات مورد نظر ما بوده اند و در طی سه روز برگزاری این همایش، 39 مقاله به شکل حضوری و مجازی ارائه خواهند شد؛ در هر پنل ارائه کننده پژوهش خود را مطرح خواهد کرد و سپس ناقد مقاله، نقد خود را بیان می کند.

وی گفت: در راستای برگزاری این همایش، 14 پیش نشست برگزار کردیم که برخی از آن ها به دلیل شرایط شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما