سه‌شنبه 28 فروردين 1403   08:38:34

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

از پیش همایش های ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»؛

نشست «شاخص های الگوی مقاومت اسلامی از منظر قرآن» برگزار شد

  • خلاصه :یازدهمین پیش همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» با موضوع «شاخص های الگوی مقاومت اسلامی از منظر قرآن» برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سردار سعدالله زارعی «کارشناس مسائل استراتژیک» در این نشست، که به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مقاومت یک معنای لغوی دارد که به معنای ایستادگی و پا برجا بودن است و معنای دیگر آن وجود جریان های سلطه گر و ابر قدرت غربی با برنامه و اهداف و تاکتیک هایی که دارند و در مقابل آن، وجود یک سیستمی است که مقاومت نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مقاومت دو شاخص اصلی دارد، گفت: شاخص ایجابی مقاومت ایجاد یک تمدن نوین بشری است که تامین کننده عزت بشر است و یک نظام مبتنی بر عزت قرار است ساخته شود و بشر در این چارچوب زندگی کند.

کارشناس مسائل استراتژیک با تشریح شاخص سلبی مقاومت، تصریح کرد: وجود نظام سلطه و مقابله با هر چیزی که این نظام را دچار تردید و سردی می کند، از جمله شاخص های سلبی مقاومت محسوب می شود.

وی افزود: مقاومت از نگاه اسلامی یک امر محدود، گذارا و موقتی نیست و قابل کنار رفتن، کنار زدن و فرار کردن هم نیست، لذا تجربه تاریخی می گوید مقاومت ز گهواره تا گور است و متوقف شدنی نیست.

سردار زارعی با تأکید بر اینکه مقاومت در عین حالی که دائمی است، یک مبارزه بی برنامه هم نیست، اظهار داشت: مقاومت در جهان اسلام و در جامعه ای مثل ایران، یک مقاومت هوشمندانه، دقیق، مدبرانه و نیفتادن در دام دشمن است.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری از سناریوهای مختلف ارائه شده درباره مقاومت، گفت: ایشان یک درگیری یا همان جنگ را انتخاب کردند، منتها نه یک جنگ رو در رو، بلکه یک جنگ نرم با نتیجه و اثرات سخت را برگزیدند.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه این نوع جنگ نرم، یک جنگ پیچیده فنی است که اثرات امروز آن خروج آمریکا از کشورهای مقاومت است، تصریح کرد: در آیات و روایات آمده است که راهبرد و استراتژی اینکه دشمن حجیم به میدان می آید، شما چابک به میدان بروید و با حداقل تلفات باید وارد میدان شد.

وی عنصر دیگر مقاومت را معنویت به مفهوم مطلق کلمه دانست و افزود: در این نوع مقاومت هم جنبه اعتقادات دینی وجود دارد و هم وضعیت روحی افراد در آن مشخص است و لذا افرادی که وارد مقاومت می شوند، باید غرق در معنویت باشند.

سردار زارعی خاطرنشان کرد: توجه به انسان و انسانیت از طریق پررنگ شدن گوهر انسانیت حاصل می شود، لذا انسانی که رشد و کمال پیدا می کند، آزادی آن نیز بیشتر می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما