جمعه 10 فروردين 1403   16:25:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در آستانه برگزاری اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی 2020؛

پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی نامزد دریافت جایزه بین المللی شد

  • خلاصه :پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی، پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی نامزد دریافت جایزه در بخش E-Science اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی WSIS2020 شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی (World Summit on the Information Society) توسط اتحادیه جهانی مخابرات با پشتیبانی سازمان ملل متحد در موضوع فناوری اطلاعات، ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (ITU) از 6 تا 9 آوریل 2020، مطابق 18 تا 21 فروردین 1399 در شهر ژنو پایتخت سوئیس برگزار می‌گردد.


در این اجلاسیه که با حضور وزرای مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورها، تشکیل می‌شود، شرکت‌های نرم‌افزاری یکی از تولیدات خود را به این جشنواره معرفی کرده و طی سه مرحله داوری، آثار به جشنواره نهایی راه پیدا می‌کنند.

پایگاه گنج (مدیریت اطلاعات علوم اسلامی) به آدرسwww.thesaurus.isca.ac.ir  با سه بخش اصطلاح‌نامه، فرهنگ‌نامه و نمایه‌سازی سامانه‌ای جامع برای مدیریت، سازماندهی و بازیابی بهینه اطلاعات در حوزه‌های علوم اسلامی است.

بخش اصطلاح‌نامه شامل اصطلاحات سازمان‌یافته بر اساس روابط میان مفاهیم حوزه‌های علوم اسلامی است؛ بخش فرهنگ‌نامه به تشریح اصطلاحات در قالب چکیده مقالات تخصصی می‌پردازد. در بخش نمایه‌سازی پایگاه، منابع حوزه‌های علوم اسلامی با استفاده از اصطلاحات سازمان‌یافته نمایه و سازمان‌دهی می‌ شوند.

همچنین این پایگاه امکان جستجو و بازیابی شبکه ارتباطی اصطلاحات و تمامی اطلاعات سازماندهی شده مرتبط با آن ها را فراهم می‌کند که موفق شد به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه در بخش E-Science راه یابد.

قابل ذکر است این پایگاه در سال گذشته (2019) نیز جزء 3 پایگاه‌ ایرانی بود که نامزد این جایزه در بخش دسترسی به اطلاعات و دانش اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی WSIS۲۰۱۹ شده بود.

علاقه مندان در مرحله دوم داوری که تا تاریخ 4 بهمن 1398 در جریان است، با ثبت نام در سایت جایزه WSIS از طریق لینک زیر به پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی رأی دهند.

لیست نامزدهای بخش E-Science:

https://www.itu.int/net4/wsis/stocktaking/Prizes/2020/Nominated?jts=PBHVRC&id=10&page=14

فرم رای گیری:

https://www.itu.int/net4/wsis/stocktaking/Prizes/2020/Vote
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما