جمعه 10 فروردين 1403   11:16:46

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در کمیسیون «ادبيات و هنر معماري» مطرح شد:

جایگاه عرب زبانی در فهم متون دینی در دیدگاه نوسلفیه

  • خلاصه :در کمیسیون «ادبيات و هنر معماري همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» جایگاه عرب زبانی در فهم متون دینی در دیدگاه نوسلفیه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سید محمود میرزایی حسینی در آیین اختتامیه همایش بین المللی «گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» که به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، به ارائه گزارشی از کمیسیون «ادبيات و هنر معماري» پرداخت.

میرزایی حسینی اظهار داشت: محوي رابح در مقاله خود با عنوان «ادبيات و گفتگوي فرهنگي» ضمن اشاره به نقش ادبيات در گفتگوي فرهنگي٬ درباره ادبيات تصوف در الجزاير و عشق مردم اين كشور به اهل بيت(ع) سخن به ميان آورد؛ همچنين از تلاش هاي وهابيت در بد نام كردن جمهوري اسلامي و تشيّع با استفاده از كتاب و رسانه بحث كرد.

وی گفت: دیگر مقاله ارائه شده در این کمیسیون نوشته سيد هادي پيشوائي با موضوع «بررسی جایگاه عرب زبانی در فهم متون دینی در دیدگاه نوسلفیه» بود که وی موضوع بحث را با اين سؤال آغاز كرد که آيا عرب زبان بودن تأثيري در فهم متن ديني دارد يا خير؟

رییس کمیسیون «ادبيات و هنر معماري» همایش بین المللی «گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» تصریح کرد: پیشوایی گفت ديدگاه سلفيه ها كه مي گويند براي فهم متن ديني نيازي به علوم ديگر مثل علم نحو و صرف و زبان شناسي و... ندارد را رد مي كند و مي گويد تنها عرب زبان بودن فرد در فهم متون ديني كافي نيست، به دليل اينكه كه اكثر علماي تمدن اسلام مثل فارابي و ابن سينا و بيروني و... عرب زبان نبودند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما