پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:13:00

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:

ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش «گفتگوی فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب»

  • خلاصه :معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمنی ایران و جهان عرب» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در حاشیه برگزاری افتتاحیه همایش بین المللی «گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب» که به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشینه برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش از سلسله همایش هایی است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی در ذیل دبیرخانه گفت و گوهای اندیشمندان ایران و عرب برگزار کرده است.

وی گفت: این همایش، چهارمین همایشی است که در زمینه تمدن از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود و پیش از این همایش هایی در کشورهای عراق، تونس، قطر و لبنان در مقیاس بزرگتری برگزار شده است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شرایط امروزی که گروه های تکفیری به جان اسلام افتاده اند، تلاش شده است تا با برگزاری این همایش ها و با ایجاد گفت و گوهایی که میان اندیشمندان ایرانی و جهان عرب صورت می گیرد، به روند مبارزه با تکفیر در جهان اسلام و ارتقا وضعیت امنیتی در این کشورها کمکی صورت گیرد.

وی در زمینه تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بین المللی «گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز ایران و جهان عرب» افزود: از میان 100 چکیده مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 56 مقاله تأیید شد که در این همایش در چهار پنل مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: در همایش بین المللی «گفت و گوهای در چشم انداز ایران و جهان عرب» به غیر از مهمانان ایرانی، صاحبنظرانی از کشورهای عربی به ویژه الجزایر، عراق، سوریه، لبنان و عمان حضور دارند.

وی با بیان این که ایران هراسی ها موجب شده است تا در جذب اندیشمندان عرب و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مشکلاتی داشته باشیم، گفت: بسیاری از اندیشمندان با وجود فضای تبلیغاتی که ایجاد شده است، یا از حضور در ایران هراس دارند یا این که آنها را تهدید می کنند، بنابراین انصرافی ها در برگزاری همایش بسیار است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هنگام ظهور اسلام فقط تمدن ایران و رم وجود داشته است، بنابراین گفته می شود کشورهایی که در این منطقه زندگی می کنند، هم پس از اسلام به نظر فرهنگ اسلامی، فرهنگ های مشابهی دارند و هم پیش از اسلام از نظر تاریخی، پیوندهای تاریخی گسترده ای میان آنها وجود دارد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما