پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:38:14

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست «عدالت فرهنگی؛ عدالت فرآیندی در سیاستگذاری فرهنگی» مطرح شد:

تضمین کننده عدالت فرایندی نه نهادهای فرهنگی، بلکه قوه قضائیه است

  • خلاصه :عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، عدالت فرایندی در فرهنگ را اعطا و تضمین حق سخن گفتن و گفتگوی آزاد و امن خواند و افزود: تضمین کننده این عدالت، فرایندی نه نهادهای فرهنگی بلکه قوه قضائیه است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست «عدالت فرایندی در سیاستگذاری فرهنگی» از سلسله نشست های علمی همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با ارائه کیومرث اشتریان «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران» و با دبیری علمی احمد اولیایی برگزار شد.

اشتریان ابتدا به تعریف فرهنگ پرداخت و فرهنگ را معنا بخشی به رفتارها و اعمال دانست و زبان را مهم ترین ابزار این معنا بخشی و به عبارتی مهم ترین بخش فرهنگ نامید.

وی عدالت فرایندی در فرهنگ را اعطا و تضمین حق سخن گفتن و گفتگوی آزاد و امن خواند و گفت: تضمین کننده این عدالت فرایندی نه نهادهای فرهنگی، بلکه قوه قضائیه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر فضای فرهنگی آزاد و امن برای گفتگوی میان مردم از طریق زبان و ارتباطات فراهم شود، گفتگوها منجر به قرارداد اجتماعی می شود، تصریح کرد: این قراردادهای اجتماعی مبنای فرایند عادلانه در فرهنگ خواهد بود و منجر به عدالت فرهنگی می شود.

در ابتدای این نشست، احمد اولیایی، دبیر علمی نشست «عدالت فرایندی در سیاستگذاری فرهنگی» پس از توضیحات مقدماتی، در مورد چرایی برگزاری نشست، تعاریف عدالت فرهنگی و عدالت فرایندی و تبیین سه عدالت فرایندی محض، کامل و ناقص که جان رالز ارائه داده است، پرداخت.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما