پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:15:07

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صورت گرفت؛

برگزاری نشست علمی «کار ویژه فلسفه سیاسی در وجوه متکثر حکومت اسلامی»

  • خلاصه :نشست «کار ویژه فلسفه سیاسی در وجوه متکثر حکومت اسلامی» به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سومین نشست از سلسله نشست‌های «فلسفه سیاسی و دولت کارآمد» با عنوان «کار ویژه فلسفه سیاسی در وجوه متکثر حکومت اسلامی» به همت گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی دفتر تبلیغات اسلامی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

در این نشست، علی اکبر علیخانی «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران»، به چرایی ضرورت و اهمیت فلسفه سیاسی اسلامی در ارتقای کارآمدی حکومت اسلامی پرداخت.

وی به وجوه دانش هایی نظیر فقه سیاسی، کلام سیاسی، اندیشه سیاسی، حکمت اسلامی و فلسفه سیاسی اسلامی در دو وجه «کارویژه»و «مبنا» پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که هیچ کدام از این شاخه های دانشی جای یکدیگر را نمی گیرد؛ به ویژه اینکه، هیچ کدام نمی تواند خلأ فلسفه سیاسی را پر کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به بیان ویژگی ها و کارویژه های فلسفه سیاسی اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای ارتقای کارآمدی حکومت اسلامی، فلسفه سیاسی باید جدی گرفته شود و به هر میزان که فلسفه سیاسی دست کم گرفته شود و یا از آن غفلت شود، به همان میزان حکومت در بحث کارآمدی دچار مشکل خواهد شد.

در پایان این نشست، پرسش هایی از طرف حضار مطرح شد و ارائه دهنده این نشست، به این پرسش ها پاسخ دادند.

سلسله نشست های «کارآمدی و فلسفه سیاسی» در کتابی با همین عنوان توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی چاپ خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما