سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   14:49:43

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با 200 اثر در نمایشگاه کتاب

  • خلاصه :معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار 1200 اثر توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: 200 اثر این پژوهشگاه در غرفه ای در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی پس از بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگویی در خصوص اهداف حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: آثاری که تولید می شود، به این جهت است که به دست مخاطب خود برسد و یکی از مکان هایی که می توانیم با مخاطب ارتباط برقرار کرده و این آثار را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم، همین نمایشگاه ها است.

وی با اشاره به حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه های بین المللی گفت: در دو سه سال اخیر سعی کرده ایم که در نمایشگاه های خارج از ایران هم وارد شویم، مخصوصا آثار عربی را در نمایشگاه های کشورهای عربی در معرض دید مخاطبان قرار دهیم.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال، دو سال است که در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس حضور پیدا می کنیم و همچنین برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی بیروت و کابل شرکت کردیم و سه چهار سال است که سعی می کنیم در نمایشگاه های عراق شرکت کنیم اما تا حد مطلوب خیلی فاصله داریم.


*با محدودیت فضایی در نمایشگاه های کتاب روبرو هستیم

وی با اشاره به حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در نمایشگاه ها، محدودیت فضایی است که در اختیارمان قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: امسال در غرفه نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 200 اثر این پژوهشگاه را توانسته ایم عرضه کنیم و این در حالی است که پژوهشگاه 1200 اثر منتشر شده دارد.

وی اظهارداشت: سعی کرده ایم که از طریق نشر دیجیتال هم خود را به مخاطب نزدیک تر کرده و مخاطب بتواند آسان تر و با هزینه کمتری به آثار دسترسی داشته باشد اما همچنان یکی از مشکلات تولیداتمان این است که بسیاری از این تولیدات به دست مخاطب نمی رسد و بسیاری از اوقات مخاطبان مطلع نمی شوند که چنین آثاری منتشر شده است، اما وقتی که از تولید این آثار مطلع می شوند، آثار بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. 


*مسأله محور بودن پژوهش های دفتر تبلیغات اسلامی

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص چشم انداز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: به دلیل این که آثارمان، آثار منحصر به فردی است، بازار نشر ما در سال های اخیر پیوسته رو به رشد بوده و به گونه ای نبوده که بگوییم به عقب برگشته باشیم، چرا که برخی از انتشارات دچار ورشکستگی شده اند اما در پژوهشگاه به خاطر این که انتشارات متکی به پژوهش است و پژوهش ها در زمینه های جدید و مورد نیاز انجام می شود و معمولاً مسأله محور است، مراجعه کننده خاص خود را دارد .

وی اضافه کرد: اما به دلیل این که بیشتر آثار پژوهشگاه مخاطب تخصصی دارد، طبیعتاً با یک ناشر عمومی متفاوت است و آثار عمومی کمی داریم و در حد دائره المعارف قرآن برای نوجوانان و یا آثار در مورد سبک زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: سعی کرده ایم که با توجه به گرانی کاغذ و مشکلاتی که در بخش دسترسی به مخاطبانمان داریم، نشر دیجیتال را توسعه دهیم و بخش دیجیتال هم فوق العاده کم هزینه برای ما و مخاطب است و هم این که کتاب به راحتی در دسترس همه جهانیان قرار می گیرد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما