پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:17:05

(مهار تورم، رشد تولید)

print

دیدار و تجلیل مسئولین دانشگاه باقرالعلوم(ع) از خانواده شهدا

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتمدار رئیس اداره تهذیب و امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به جایگاه حضرت ام‌البنین(س) و صبر و مقاومت ایشان در مقابل سختی‌ها گفت: جایگاه حضرت ام‌البنین(س) به علت صبر و بردباری ایشان در میان مسلمانان شناخته شده است؛ به همین دلیل است که علمای بزرگ اسلام برای دریافت حاجات خود همواره به ایشان توسل می کردند. ایشان همانند حضرت زینب(س) با کلام و اشعار سوزناک و بیانات خود، ظلم دشمنان اهل بیت(ع) را افشاء می کرد تا جایی که دوست و دشمن را به گریه می‌انداخت. 
وی در ادامه افزود: در طول جنگ تحمیلی خانواده‌های بسیاری آسیب دیدند اما این خانواده‌های معظم شهداء به‌ویژه مادران و همسران شهدا بودند که دین خود را به نظام و انقلاب را به نحو احسن اداء کردند و باید از خانواده معظم شهدا به نحو شایسته تکریم کرد. 
در این دیدار همسر شهید حیدریان ضمن بیان خاطرات خود از این شهید، به توصیف ویژگی‌های اخلاقی این شهید پرداخت و گفت: ایشان ضمن حضور در جبهه‌های جنگ، همواره تلاش داشت تا در تربیت فرزندان خود کوشا باشد. ایشان با وجود کمبود امکانات، همواره یاری‌گر خانواده در مسائل و مشکلات مادی و معنوی بود.
لازم به ذکر است، شهید محمد حیدریان قبل از انقلاب نقش فعالی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی داشت و بعد از انقلاب نیز در کنار شهید چمران در دوران جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور فعال داشت. وی در سال 1360 و در سن 38 سالگی، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان شیخان قم تشییع و به خاک سپرده شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما