پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:01:54

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در اجتماع بزرگ طلاب خواهر در محکومیت جنایات اخیر مطرح شد:

رسانه غرب فرصت تأمل را از انسان می گیرد / اهمیت نقش طلاب خواهر در اغتشاشات اخیر و آگاه سازی جوانان

  • خلاصه :عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن تأکید بر عدم اعتماد به رسانه بیگانه و با بیان این که رسانه آن طور که خودش می خواهد از صحنه روایت سازی می کند، گفت: بیش از 12 قرن است که دنیای غرب تمرین کرده واقعیت‌ها را از حیث اینکه چه باید باشد، روایت می کند، نه آنچه که هست.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار در اجتماع بزرگ طلاب خواهر در محکومیت جنایات اخیر به همراه بزرگداشت شهدای امنیت قم و شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) که با موضوع «بانوان طلبه آرمان ها و رسالت ها» برگزار شد، ضمن اشاره به عوامل داخلی و خارجی در به وجود آمدن اغتشاشات اخیر اظهار داشت: این اغتشاشات هم مثل بقیه اغتشاشات دیگر یک سویه بیرونی دارد؛ سرویس های مختلفی در این امر دست دارند که پیش از این هم فی الجمله وجود داشته اند.
وی گفت: هر چقدر که جلو می آییم دشمن راه های اختلاف‌افکنی سنگین تری را پیدا می کند؛ در این اغتشاشات گفته می‌شود حدود ۱۶ سرویس امنیتی خارجی حضور مستقیم دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: دشمنان هم تجربه و هم امکانات لازم را دارند که مواجهه و مبارزه با آنها روش خاص خودش را می‌خواهد.
وی افزود: عزم جدی و فراوانی دانش و تجربه در این راه یکی از ملزومات است؛ الحمدلله درساحت دین، مذهب و با هدایت و رهبری امامین این انقلاب به لطف شهدای وهوشیاری مردم پس از انقلاب هم تجربه، دانش و اراده به وجود آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین رهدار اظهار داشت: علاوه بر سرویس‌های امنیتی خارجی سلبریتی های سیاسی بیگانه و ایرانی های مقیم خارج کشور آتش بیار معرکه شده اند. کم پیش می‌آید که رهبران سیاسی کشورها از لحاظ سیاسی ریسک کنند و پشت تریبون ها حاضر شوند و در باره چیزی حرف بزنند که باور به شکست در آن را داشته باشند اینکه همچنان اصرار دارند و محکوم به شکست هستند تحلیل خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه سلیبریتی ها چرا در میدانی وارد شدند که تجربه و دانشی درباره آن ندارند، تصریح کرد: واقعا چرا رئیس جمهور های غربی با ریسک کردن اغتشاشگران را دعوت به شورش می کنند با اینکه می دانند محکوم به شکست می شوند در جواب باید گفت شاید از باب این باشد که چاره‌ای ندارند، درمانده و ذلیل شده اند و مجبورند این کار را انجام دهند البته در باره سلبریتی ها هم همین طوراست جا دارد روانشناسان ما تحلیل هایی درباره این گونه رفتار ها انجام دهند
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: علاوه بر سلبریتی ها می توان از رسانه های دشمن یاد کرد؛ عامل خارجی رسانه در عصر ما از مختصاتی برخوردار شده که می‌تواند به نحوه بسیار متفاوتی از گذشته روایت سازی کند رسانه از صحنه آن طور که خودش میخواهد روایت سازی می کند. بیش از 12 قرن است که دنیای غرب تمرین کرده واقعیت‌ها را از حیث اینکه چه باید باشد روایت می کند نه آنچه که هست.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: رسانه غرب فرصت تامل را از انسان می گیرد و اجازه نمی‌دهد مطالب درست وارد ذهن شوند. دستاوردها را برای ما پوچ می کنند. البته تجربه ای که باید از آن بگیریم این است که مومن نباید چند بار از یک سوراخ گزیده شود0 ما باید در مورد دشمن زیاد فکر کنیم و نباید به رسانه بیگانه اعتماد کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین رهدار ضمن تاکید بر شکاف بین نسل آینده نوجوان و جوان اظهار داشت: به وجود آمدن شکاف بین نسل ها در سراسر دنیا پیش آمده و برای نسل ها صحنه و اتفاقات را باید درست توصیف کرده و برای پر کردن این شکاف باید فکر کنیم؛ بایستی برای لایه هایی از نارضایتی ها که در جامعه پیش آمده است، اندیشید.
وی افزود: بخش قابل توجهی از زندگی ما را میدان مجازی پر کرده است حواس جمعی بیش از گذشته نیاز داریم.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت نقش طلاب خواهر در اتفاقات اخیر و آگاه سازی جوانان اظهار داشت: امروزه رقیبی جذابتر به عنوان کانون تربیتی رسانه در جامعه به وجودآمده است؛ خانواده تقریباً دارد نقش خود را از دست میدهد خواهران طلبه درس می‌خوانند تا نقطه ثقل خانواده را مدیریت کنند تمام فیلسوفان و دانشمندان جهان وقتی درباره جامعه حرف می زنند به این نتیجه میرسند که خانواده کانون جامعه است نقش آفرینی بانوان برای رفع آسیب هایی که امروز به وجود آمده لازم است. باید شما طلبه‌های خواهر این آسیب ها را برطرف کنید.
 شایان ذکر است در پایان این مراسم از خانواده شهید مهدی زاهدلویی «طلبه شهید مدافع امنیت» تقدیر شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما