چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   15:02:39

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع):

تحصیل یک هزار و 200 دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم

  • خلاصه :رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) به معرفی ظرفیت های این دانشگاه پرداخت و با اشاره به وجود 30 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم(ع) مشغول تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شمس الله مریجی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید و تبریک روز دانشجو به دانشجویان اظهار داشت: روز دانشجو در واقع نمادی از حرکت عالمانه و با بصیرت دانشجویان است، دانشجویانی که دلبستگی آنان به علم و دانش مانعی برای تشخیص حق نیست و انتظار است حق را بیان کنند.

وی، یکی از ویژگی‌های دانشجو را مطالبه گری و عدالت‌خواهی دانست و گفت: دانشگاه محل ظهور و بروز دانشجو است و دانشجو باید در  آن مصداق و مفهوم را  تمرین کند و پس از اینکه مسئولیتی گرفت و وارد جامعه شد آزمون و خطا نکند، زیرا جامعه محل آزمون و خطا نیست، بلکه باید در آن مسائل اجتماعی را حل کرد نه اینکه به تمرین پرداخت.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی به معرفی ظرفیت‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی وابسته دفتر تبلیغات اسلامی در بخش علوم انسانی و اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 30 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه وجود دارد و در بخش های مختلف آموزش های لازم را ارائه می دهد.

وی افزود: در سال گذشته 152 پایان نامه ارشد و رساله دکتری در این دانشگاه دفاع شده واساتید داور برخی از این رساله های دکتری از دانشگاه های مهم کشور بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 200 دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم(ع) مشغول تحصیل هستند و هیچ دغدغه‌ای در کمیت نداشته و به دنبال این موضوع نیستیم، اظهار داشت: در جذب دانشجویان خارجی نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی، گفت: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان این دانشگاه در بخش های مختلف علمی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی در نهادهای مختلف اجرایی کشور به کار گرفته شده‌ و توفیق‌های زیادی در حوزه های متعدد علمی و اجرایی داشته‌اند.

در این جلسه، ستوده «معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)» گفت: با همه گیر شدن بیماری کرونا کلاس های حضوری تعطیل شد؛ با توجه به آماده بودن زیر ساخت های فنی بلافاصله این دانشگاه با راه اندازی سامانه الکترونیکی(lms)  آموزش‌های غیرحضوری را آغاز و تدریس‌ها ادامه یافت. در وضعیت فعلی نیز برگزاری کلاس های درس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال برگزاری است.

وی گفت: امیدواریم در مقطع جدید با انگیزه بیشتر و با تجربه ای که از دوران کرونا داریم، وظایف و رسالت های خود را با جدیت بیشتر انجام دهیم.

معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه وظیفه دانشجو یک وظیفه والا و با ارزش است، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) یک دانشجوی معمولی نیستند، بلکه دارای پایه های حوزوی و طلبه هستند که این نیز رسالت‌ها در آموزش را مضاعف می کند.

وی خطاب به دانشجویان جدید افزود: دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، با پیوند علوم انسانی غربی و اسلامی باید دانش علمی خود را ارتقاء داده و در ارائه راهکار حل مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور تأثیرگذار باشند.

همچنین، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی «معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع)» نیز در سخنانی اظهار داشت: تأسیس این دانشگاه با این ذهنیت که بشر نیازمند تبادل فکری و استفاده از تجربه های یکدیگر است، به عنوان مرکزی دانشگاهی در کنار حوزه علمیه ایجاد شد.

وی گفت: همچنین ایجاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در کنار سایر مؤسسه های آموزشی با هدف انجام رسالت های علمی آموزشی و تاثیرگذاری در جامعه هدف بوده که خوشبختانه نیز در این زمینه شاهد موفقیت‌های آنان هستیم.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه پژوهش ذهن آرام می خواهد و پژوهش های عمیق نشان از ظرفیت علمی دانشجویان است، خاطرنشان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه های لازم برای پژوهش است و امیدواریم دانشجویان در ایام تحصیل از ظرفیت تحصیل برای پژوهش استفاده کنند.

در این مراسم که به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود و روز دانشجو برگزار شده، دانشجویان به بیان پرسش‌های خود از  مسئولان دانشگاه پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما