شنبه 1 ارديبهشت 1403   07:31:19

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

نشریه های برتر دفترتبلیغات اسلامی تجلیل شدند

  • خلاصه :در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش و در حاشیه هفتمین نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی از نشریه های برتر تبلیغات اسلامی تجلیل شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین حسین الهی نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)،  برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر مجله ها و مقاله ها با رویکرد مساله محوری دنبال و هر خط نگاره هایی که با این نگاه دنبال شود بدون شک کاربردی هستند. 

وی به موضوع انتخاب نشریه های برتر اشاره کرد و افزود: پس از بررسی 36 مجله دفتر تبلیغات اسلامی 19 مجله واجد حداقل شرایط بودند که توسط معاونت پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: برخی از شاخص های انتخاب نشریه های برتر، به روز بودن مجله، داشتن رتبه علمی، ثبت در نمایه بین المللی، و کسب حداقل 80 امتیاز است.

وی به ارائه گزارشی از اداره نشریات پژوهشگاه اشاره کرد و از مهم ترین فعالیت های آن را ثبت نام پنج نشریه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دریافت پروانه انتشار، انتشار شش فصلنامه الکترونیکی علمی و تخصصی با رویکرد عربی و یک مجله انگلیسی، تمدید رتبه علمی پژوهشی دو نشریه فقه و نقد و نظر، خرید و استقرار پنج سامانه جدید نشریات، انعقاد و تمدید تفاهم نامه با 17 پایگاه استنادی داخلی و سه پایگاه خارجی جهت نمایه نشریات عنوان کرد.

براساس این گزارش، در این نشست علاوه بر سخنرانی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، علی جامه داران رئیس اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فعالان عرصه نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و سردبیران نشریه ها نیز به سخنرانی پرداختند.

همچنین در این مراسم از سردبیران نشریه های برتر  شامل  فصلنامه  های علمی پژوهشی نقد و نظر ، فصلنامه علمی پژوهشی  علوم سیاسی و همچنین نشریه های شایسته تقدیر از جمله فصلنامه  های علمی پژوهشی اسلام و مطالعات فقه و اسلام و نظام  اجتماعی تجلیل شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما