شنبه 1 ارديبهشت 1403   17:26:34

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی مؤسسه معصومیه صورت گرفت؛

سمینار مجازی «اخلاق تبلیغ دینی زنان؛ آسیب‌ها، ریشه‌ها و راهکارها» برگزار شد

  • خلاصه :سمینار مجازی «اخلاق تبلیغ دینی زنان؛ آسیب‌ها، ریشه‌ها و راهکارها» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی( تبلیغ نیوز )، خانم حسینی‌کاشانی «ارائه دهنده پروژه تحقیقاتیِ اخلاق تبلیغ دینی زنان؛ آسیب‌ها، ریشه‌ها و راهکارها، در سمینار مجازی این پروژه که در مرکز پژوهش‌های اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) برگزار شد، اهمیت موضوع، مسأله، پیشینه، اهداف، مراحل و زمان‌بندی را از محورهای این پروژه عنوان کرد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در فاز کیفی پروژه (مصاحبه، پیاده‌سازی و کدگذاری)، دستاوردها و مشکلات آن را متذکر شد.

در این سمینار مجازی، حجت الاسلام والمسلمین بوسلیکی «استاد ناظر پروژه» ضمن تقدیر و تشکر از محقق این پروژه به‌جهت دارا بودن همت بالا، دقت و ذکاوت در مراحل انجام کار، به چند نکته اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: مسأله‌محوری لوازم زیادی دارد که بایستی به لحاظ ساختاری، در فرآیند پروژه‌ها تعریف شود.

وی گفت: در تمام پژوهش‌ها، به‌ویژه پژوهش‌های تجربی، پایایی پژوهش یک مسأله بسیار جدی است؛ اولین نکته جهت پایایی پژوهش‌های تجربی، دقت در ثبت و ضبط داده‌ها است که خانم حسینی‌کاشانی این مرحله را با دقت بسیار بالا به انجام رسانده‌اند.

در ادامه، اساتید شرکت کننده در این سمینار مجازی، نقاط قوت این پروژه را مسأله‌محور بودن، روشمند بودن، هدفدار بودن،کاربردی بودن و داشتن رویکرد دانش‌بنیانی عنوان و سؤالات و دغدغه‌های خود پیرامون آن را مطرح کردند.

سپردن پژوهش‌های تخصصی به متخصصان امر، توجه به شیوه‌های علمی پایایی‌سازی و روایی‌سازی پژوهش، مشخص کردن وجه تعریف پروژه در دو فاز کیفی و کمّی، مشخص کردن رابطه ی کدْ آسیب‌ها با چالش‌ها، مشخص کردن جامعۀ هدف در دو فاز کیفی و کمیّ، از جمله سؤالاتی بود که از جانب اساتید شرکت کننده در این سمینار مجازی مطرح شد و خانم حسینی کاشانی و حجت الاسلام والمسلمین  بوسلیکی به تمامی آن‌ها پاسخ دادند.

در پایان این سمینار مجازی مقرر گردید که بخش کمّی پروژه با همکاری کارشناسان مرکز (جهت پخش و جمع‌آوری پرسشنامه‌ها) تدوین و محصول نهایی کار ارائه شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما