سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   13:45:04

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در جوار قبور شهدای گمنام دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد

  • خلاصه :آزاده و جانباز مدافع حرم در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس، به ویژگی های مشترک رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سرهنگ مصطفی یادگاری در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس که در جوار قبور شهدای گمنام دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی های مشترک رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت، اظهار داشت: خدامحوری، تواضع، اخلاص، از خود گذشتگی و الهام گرفتن از نبرد عاشورا، از ویژگی این شهدا بود.

وی با اشاره به رسالت سنگین سپاه و حوزه گفت: باید نسبت به وضعیت فرهنگی امروز جامعه آسیب شناسی صورت بگیرد چرا که برخی افراد نسبت به یک سری از مسائل مانند حجاب، امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت شده اند.

آزاده و جانباز مدافع حرم به مقاومت ملت ایران پرداخت و تصریح کرد: وقتی که دشمنان در دفاع مقدس شکست خوردند و دیدند که به اهداف مد نظر خود نرسیده اند، ترورها را آغاز کردند و امثال شهید بهشتی و باهنر به شهادت رسیدند، اما یک وجب از خاک کشورمان هم تصرف نشد.

وی درباره جنگ نرم دشمنان نسبت به ایران افزود: پس از هشت سال جنگ، شهرها بازسازی شد اما فراموش کردیم که دشمن عقب ننشسته است؛ در دهه 70 مقام معظم رهبری به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره کردند و در سال های اخیر نیز به مسأله نفوذ در کشور پرداختند اما امروز می بینیم که سبک زندگی ها، تفکرها و پوشش ها تغییر کرد اما باز هم با همت عده ای در مقابل این تهاجم ایستادیم که آن جنگ، جنگ نرم بود.

یادگاری ضمن مقایسه آسیب های جنگ سخت و نرم اظهار داشت: دوستان نظامی می گویند اگر امروز جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس رخ می داد، بهتر بود چرا که در جنگ سخت دشمن، محل شلیک، اصابت، تعداد مجروحان و شهدا و اسرا مشخص است اما در جنگ نرم این موارد مشخص نیست و دشمن در این جنگ بدون اجازه، تیر اندازی و شلیک و با استفاده از فضای مجازی، ماهواره و... وارد منازل شده است اما باز هم دشمن به اهداف خود دست نیافت.

وی گفت: در مرحله بعدی هجوم دشمن، ترورها شروع شد تا جلوی پیشرفت هسته ای را بگیرند و شهید علیمحمدی ها، شهید رضایی نژاد ها و شهید مصطفی احمدی روشن ها به شهادت رسیدند اما دشمن به اهدافش نرسید.

آزاده و جانباز مدافع حرم تصریح کرد: بعد از این قضایا، سناریوی دشمن تغییر کرد و گفت ایران مثل درختی می ماند که شاخ و برگ آن حزب الله لبنان، سوریه، عراق و جبهه مقاومت است و با زدن شاخ و برگ ها، تنه درخت از بین می رود و در همین راستا، در اواخر سال 1391 اتفاقات سوریه رقم خورد و بحث شیعه و سنی، اختلافات قومی و قبیله ای و تجزیه طلبی مطرح بود و مدافعان حرم وارد میدان شدند و با دشمنان جنگیدند و عده ای به شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد بی اعتمادی در مردم نسبت به مسؤولان افزود: مرحله کنونی، بی تفاوتی و عدم اعتماد مردم به مسؤولین است؛ برخی از اتفاق هایی که در قوای سه گانه رخ می دهد، سبب بی اعتمادی مردم به نظام می شود که دشمن هدف مهمی را در این راستا شروع کرده است.

یادگاری با اشاره به توقعات مردم از حوزه و سپاه اظهار داشت: این انتظارات و توقعات باعث شده که وظایف ما سنگین تر شود و ان شاءالله مدیون خون شهدا نشویم.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب، دفاع از حرم، امنیت و غربت را ویژگی شهدای مدافع حرم دانستند، گفت: شهدای مدافع حرم برای هوای نفس و پول به سوریه نرفتند، بلکه از روی اعتقاد به سمت جبهه های مقاومت حرکت کردند.

آزاده و جانباز مدافع حرم با اشاره به این که امنیت ما مرهون تلاش رزمندگان است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر در سوریه نمی جنگیدیم، باید در کرمانشاه و همدان با دشمن مبارزه می کردیم؛ کما این که حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و واقعه اهواز اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر داشته های خود را بدانیم اما تنها خود را با دیگران قیاس می کنیم؛ در جنگ سوریه فهمیدیم که کشورمان را ائمه اطهار(ع) نگه داشته اند و بیمه اهل بیت(ع) است.

یادگاری به بیان خاطراتی از رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم پرداخت و در پایان، از دو نفر به نمایندگی از پرسنل رزمنده دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما