جمعه 31 فروردين 1403   12:54:47

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

استاد حوزه و دانشگاه؛

ضرورت شناخت ویژگی های نسل جوان

  • خلاصه :عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: لازم است مسئولین کشور ویژگی های نسل جدید را بشناسند تا بتوانند متناسب با آن اقدامات لازم در جهت رفع نیازهای آنان قدم بردارند، زیرا در آینده نزدیک همین نسل جوانان ها هستند که اداره امور کشور را بر عهده می گیرند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، استاد سیدحسین شرف الدین عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) در سومین جلسه از سلسله نشست های ماه مبارک رمضان که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز دوشنبه 22 اسفندماه در سالن همایش های غدیر برگزار گردید در خصوص موضوع «تحلیل کاربردی از کنشگری با نسل جوان و دو قطبی های موجود» مطالبی را بیان کرد.
استاد شرف الدین در ابتدای مطالب خود بیان کرد: کشور ایران از دوران قدیم به دلیل موقعیت حساس و مردمان ویژه ای که دارد دستخوش حوادث جریان های متفاوتی بوده است. از جمله مهمترین آن حوادث را می توان به «نهضت تنباکو»، «دوران مشروطیت»، «ملی شدن صنعت نفت»، «کودتای سال 1332» و «انقلاب اسلامی» اشاره نمود.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جامعه ای که با حواث و  وقایع گوناگونی دست و پنجه نرم کرده است نشان می دهد یک جامعه تحول پذیر است که این تحول گرایی فی نفسه مشکل نداشته فقط باید به صورت حرفه ای مدیریت شود.
وی در ادامه افزود: کشور ایران در سال های اخیر به دلیل ناتوانی ساختار های موجود در حل مشکلات، توسعه نامتوازن در امور کشور، وجود دوگانگی های گیج کننده و ... مورد ابتلای اعتراضات متعدد و گسترده قرار گرفته است. به عنوان مثال می توان در عرصه توسعه نامتوازن در امور کشور به موضوع ساخت موشک های قاره پیما و غنی سازی 60 درصد اورانیوم از یک سو و بی تدبیری در کاشت محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی و پیاز که هر سال یا با کمبود آن موجه هستیم یا با فروانی آن، از سوی دیگر باعث سرگردانی مردم و عدم اطمیان آنان به اداره امور جاری کشور توسط مسئولین شده است.
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) سیاست های نامشخص در مسایل مختلف کشور توسط مسئولین را دیگر عامل اعتراضات مردم برشمرد و گفت: سیاست گذاری های نامشخص و عدم ثبات آن در زمان های مستمر مانند سیاستگذاری در امر موسیقی، ورزش، حضور بانوان در امکان ورزشی، پوشش افراد در مکان های مختلف و ... از عوامل اعتراض و ناراحتی مردم شده است.
استاد شرف الدین ادامه داد: اقدامات دشمنان داخلی و خارجی همچون تحریم های فلج کننده نیز علاوه بر مشکلات پیش روی کشور نقش به سزایی را در ناآرامی و اعتراضات اخیر داشته است.
این استاد حوزه و دانشگاه کشور ایران را جامعه ای پیچیده از لحاظ شناخت برشمرد و اظهار داشت: جامعه اسلام ایران عزیز پیچیده تر از آن است که توسط دشمنان شناخته شود و حماسه 22 بهمن سال جاری نشان داد که اقدامات دشمن در ایجاد ناامیدی بین مردم ناکام ماند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در اعتراضات اخیر که با فوت خانم مهسا امینی شروع شد سه موج اعتراضی «فعالیت های جوانان دهه هشتادی»، «افراد معترض به مشکلات معیشتی و اقتصادی» و «فرقه های معاند و تجزیه طلب» رخ داد که دسته سوم با اعمال خرابکارانه از پیش تعبیه شده اقدام به ناآرام کردن فضای کشور را داشتند که فعالیت های دو گروه دیگر را به حاشیه کشاند.
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) ابراز کرد: عوامل امنیتی و متولیان ثبات کشور باید تمام تلاش خود را در جهت مقابله به موج سوم که همان تجزیه طلبان و ایادی آنان می باشند تصمیمات سریع و فوری اتخاذ نمایند.
استاد شرف الدین گفت: مسئولین کشور لازم است ویژگی های نسل جدید را بشناسند تا بتوانند متناسب با آن اقدامات لازم در جهت رفع نیازهای آنان قدم بردارند، زیرا در آینده نزدیک همین نسل جوانان ها هستند که اداره امور کشور را بر عهده می گیرند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما