جمعه 31 فروردين 1403   10:11:56

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

ضرورت «اتقان در عمل» و «وجدان کاری» در انجام وظایف اداری

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه شورای اداری این معاونت اظهار داشت: اسلام دين اتقان و دقت است. هم روایات و هم عقل حکم می کنند که كار باید به نحو ريشه دار و اساسى انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سومین جلسه شورای اداری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال جاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مدیران این معاونت در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد ضمن خیر مقدم و خداقوت به همکاران در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تلاش ها و زحمات مجاهدانه و ارزشمند شما مدیران گرامی کمال تشکر را دارم و از خداوند متعال برای شما طلب خیر و برکت را مسألت می نمایم.
وی در ادامه مطالب خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص «اتقان در عمل» و «محكم کاری» اظهار داشت: اسلام دين اتقان و دقت است. هم روایات و هم عقل حکم می کنند که كار باید به نحو ريشه دار و اساسى انجام شود. در حدیث نبوی می خوانیم رَحِمَ اللهُ امرَأً عَمِلَ عَمَلاً فَاَتقَنَه؛ رحمت خدا بر آن کسی که کاری را انجام بدهد، آن کار را متقن و محکم انجام بدهد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) در جريانات مختلف اين مسئله را به مسلمانان گوشزد مى فرمود، در جريان دفن «سعد بن معاذ» پيامبر(ص) خود وارد قبر او شده و لحد آن را ساخته و آجرها را چيده و سپس سنگ و گل خواستند و بين آجرها را پر كردند، وقتى فارغ شدند، رو به اصحاب كرده فرمودند: «اِنّى لَاَعلَمُ اَنَّهُ سَيَبْلَى وَ يَصِلُ اِلَيهِ البَلَاءُ وَ لَكِنَّ اللّهَ يُحِبُّ عَبداً اِذَا عَمِلَ عَمَلاً اَحْكَمَهُ»؛ (من مى دانم كه آن [ميّت يا قبر] به زودى پوسيده و فاسد و خراب مى شود ولى خداوند دوست دارد وقتى بنده عملى را انجام مى دهد، با محكم كارى انجام دهد).
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم توجه به وجدان کاری و اتقان در وظایف خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خطاب به مسئولین رده های مختلف نظام می فرمایند: «در جمهوری اسلامی، هرجا که قرار گرفته‌‌‌اید، همان‌‌‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌‌‌ی کارها به شما متوجه است.» مسئولان باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند فارغ از اینکه دیگران به وظایف خود عمل کنند یا خیر.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما