شنبه 1 ارديبهشت 1403   08:41:31

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

محمد لگنهاوزن:

اختلافات بین مذاهب اسلامی با نشست های علمی و بررسی دیدگاه ها کاهش می یابد

  • خلاصه :استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همکاری بین دانشمندان اهل تشیع و اهل سنت در عرصه های مختلف و برگزاری نشست های علمی می تواند اختلاف دیدگاه های مذاهب اسلامی را کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، محمد لگنهاوزن  در همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، بیان کرد: جایگاه پیامبر اکرم در نزد مسلمان به مراتب والاتر از جایگاه حضرت مسیح در دین مسیحیت می باشد. در فرهنگ مسیحیت حضرت عیسی(ع) به عنوان شخص دوم تثلیث و در عرض خدواند متعال می باشد، این در حالی است که مسلمانان هر روزه در نمازهای پنجگانه خود به عبد و رسول بودن پیامبر اکرم (ص) اقرار می کنند.
وی اظهار داشت: اکثر احادیث مسیحیت و باورهای آنها خلاف واقع بوده و در بعضی موارد با عقل نیز در تعارض می باشد اما معارف اسلامی و متن قرآن کریم علاوه بر اتقان و صحت، با نفس و عقل انسان نیز سازگار می باشد.
لگنهاوزن تصریح کرد: پیامبران از سوی خداوند با هدف بشارت رحمت الهی و انذار عذاب او مبعوث شدند و افرادی که نسبت به این نعمت بزرگ بی توجه باشند، قطعاً در آینده به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.
استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به هدایت های دلسوزانه و پدرانه پیامبران نسبت افراد جامعه خود، خاطرنشان کرد: فرستادگان الهی فقط برای ارسال پیام خداوند زحمت نکشیده اند، بلکه هدایت و دلسوزی های آنها نسبت افراد و بندگان، نشان از توجه آنان به امور افراد جامعه می باشد.
وی اظهار داشت: همکاری بین دانشمندان اهل تشیع و اهل سنت در عرصه های مختلف و برگزاری نشست های علمی می تواند اختلاف دیدگاه های مذاهب اسلامی را کاهش دهد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما