سه‌شنبه 28 فروردين 1403   18:23:31

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی مطرح کرد:

امر به معروف و نهی از منکر، عامل اصلی کاهش آسیب های اجتماعی

  • خلاصه :رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی، امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلی در کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر عرصه فعالیت های فرهنگی و ایجابی بوده که می بایست از سوی آحاد مردم و مسئولین به صورت متقابل صورت پذیرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین کمال با هدف گسترش فعالیت های مشترک فرهنگی در عرصه تحقق فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» با حجت الاسلام والمسلمین محمدرسول نادری «مدیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور» دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فعالیت‌های فرهنگی مؤثر و عامل اصلی در عرصه کاهش مفاسد و آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح کارآمدی مدیران می باشد.
وی افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر عرصه فعالیت های فرهنگی و ایجابی بوده که می بایست از سوی آحاد مردم و مسئولین به صورت متقابل صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین کمال گفت: به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران، باید صرفا نسبت به آن دسته از افرادی که به صورت سازمان دهی شده در جهت ترویج بدحجابی در حال کنشگری هستند برخورد سلبی، قهری و قضائی شود؛ نه سایر اقشار جامعه که عموما از روی ندانستن مساله دچار اشتباه می شوند.
وی ادامه داد: در عرصه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به تمام ابعاد یک آسیب توجه شود و پرداختن به بخشی از آسیب ها و یا بخشی از مخاطبان و غفلت از بخش دیگر اثر نامطلوب خواهد گذاشت.
رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: نهادینه شدن و تحقق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مستلزم پیگیری و اجرای همزمان قانون ازدواج آسان، قانون ساماندهی مد و لباس در کنار قانون امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تصریح کرد: برای تدوین قانون جامع و کامل امر به معروف و نهی از منکر و به لحاظ ضمانت اجرایی باید از کمیسیون فرهنگی مجلس کمک گرفت و مطالبه گری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین کمال در رابطه با اهمیت شیوه مناسب اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حتی با داشتن قانون مناسب، کامل و جامع هم، ما نیازمند داشتن شیوه درست در اجرای آن هستیم که متاسفانه بعضاً شاهد اجرای این فریضه به روش نادرست بوده و نتیجه آن ایجاد تنفر عمومی و آسیب دیدن اصل امر به معروف و نهی از منکر شده است.
رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در رابطه با فعالیت های فرهنگی و ایجابی در ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ابزار هنر و رسانه، تولیدات مناسب البسه و پوشاک، گفت و گو و کرسی های آزاد اندیشی در سیمای جمهوری اسلامی، از مهمترین عناصر تاثیرگذار در جامعه می باشد.
وی بیان کرد: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی جهت تدوین الگو و مدل های جدید اجرای امر به معروف و نهی از منکر و تدوین پروتکل های لازم نسبت به شیوه های اجرایی آن نسبت به مخاطبان مختلف آمادگی کامل دارد.
گفتنی است در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نادری با اشاره به ظرفیت های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی از جمله «مبلغان و گروه های تبلیغی»، «ظرفیت آموزشی» و «پژوهشی» این نهاد و اهمیت و ضرورت تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور، اظهار داشت: امیدواریم ظرفیت ارزشمند دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه تشکیل و گسترش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به کمک ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها و مساجد بیاید.
وی در ادامه بر ضرورت تلاش جهت تشکیل شوراهای مذکور در سراسر کشور با همکاری نهادهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: در صورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر از سوی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی، این ستاد از آنان حمایت های لازم را خواهد داشت.
شایان ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد تفاهم نامه‌ای در خصوص همکاری های مشترک بین دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تهیه و تدوین شود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما