پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   19:54:44

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در سلسله نشست های راویان مکتب حسینی مطرح شد؛

ضرورت استفاده مبلغان از مطالب متقن در تبلیغ

  • خلاصه :حجت الاسلام والمسلمین قادری از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مبلغان در سخنرانی و روضه ها از مطالب متقن و صحیح استفاده نمایند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، چهارمین نشست از سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱، با محوریت «جهاد تبیین» با حضور مبلغان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدتقی قادری «از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و استاد حوزه و دانشگاه» با موضوع «سوژه های سخن در ماه محرم» به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی این دفتر» در مرکز همایش های غدیر برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین قادری در بخش اول سخنان خود بر ضرورت بکارگیری روش های سخنرانی در مجالس محرم اشاره کرد و افزود: از روش هایی که می توان در مجالس ماه محرم استفاده نمود بکارگیری روش «پرسش و پاسخ تحلیلی از واقعه عاشورا» می باشد. این روش به تولید فکر در مخاطب نقش به سزایی را دارد.
وی در ادامه، توجه به نحوه بیان یک مطلب و نیز کاربردی بودن محتوا را امری مهم در موفقیت یک سخنران برشمرد وافزود: اینکه هم اکنون بعد از گذشته چندین سال از شهادت شهید مطهری، سخنرانی های ایشان همچنان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته به جهت نحوه بیان و کاربردی بودن محتوای آن است.
این مبلغ نخبه در ادامه مطالب خود به ارائه نمونه ای از سوال در خصوص روش «پرسش و پاسخ تحلیلی از واقعه عاشورا» پرداخت و تصریح کرد: بکار گیری پرسش هایی مانند؛ (چرا با وجود اینکه معاویه به فرند خود یزید گوشزد کرده بود که با امام حسین(ع) وارد در جنگ نشود و درخواست بیعت از ایشان نگیرد چرا یزید این کار را انجام داد و اساساً چه جریان یا چه فردی باعث شد یزید مرتکب خطای بزرگی چون ورود به جنگ با فرزند پیامبر خاتم(ص) شود؟) این گونه از پرسش ها و ارائه پاسخ های صحیح به آن می تواند به ایجاد و تولید فکر در مخاطب منجر شود.
استاد حوزه و دانشگاه پرداختن به «تحلیل جلوه های عملی عاشورا» را سوژه ای دیگر در یک سخنرانی موفق اشاره کرد و گفت: مناسب است در ایام تبلیغی ماه محرم، مبلغان از موضوعاتی چون «تحلیل جلوه های عملی عاشورا» استفاده نمایند، مبلغان در منابر خود جلوه هایی مانند صبر، عزت طلبی، ایثار و مواسات، تواصی و... را اشاره و آن را  با جامعه امروزی تطبیق نمایند.
وی بر اهمیت اتقان مطالب سخنرانی و صحّت متن روضه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه آمار بکارگیری و استفاده مطالب غیر متقن و خواندن روضه های ناصحیح و دروغ در مجالس ماه محرم به شدت بالا رفته است. مبلغان تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرند تا در سخنرانی و روضه ها از مطالب متقن و صحیح استفاده نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین قادری در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: مبلغان می توانند برای انتخاب یک سوژه جدید و کاربردی جهت ایام تبلیغی ماه محرم، به یادداشت «شرح و تفسیر دوازده خصیصه اهل بیت و اصحاب امام حسین(ع)» که در تارنمای بلاغ انتشار میافته است، مراجعه نموده و از مطالب آن استفاده نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما