جمعه 10 فروردين 1403   10:23:50

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مهارت، فنّ و محتوا در عرصه جهاد تبیین

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به آموزه های قرآنی، موفقیت در عرصه جهاد تبیین نیازمند توجه به موضوعاتی چون «مهارت»، «فن» و «محتوا» است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد در اولین نشست از سلسله نشست های «راویان مکتب حسینی» ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم ۱۴۰۱ که با محوریت «جهاد تبیین» و با حضور مبلغان به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، برگزاری این نشست ها را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: برگزاری این سلسله نشست ها از مقدمات حضور مؤثر و ادای تکلیف مبلغان نسبت به قیام بزرگ سیدالشهدا(ع) می باشد.
وی، «تبیین» را از شئونات خاصّه پیامبر خاتم(ص) دانست و گفت: قرآن کریم در آیه ۸۹ سوره نحل خود را «تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ» (وَ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ) معرفی می نماید و در آیه ۶۴ همین سوره (لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فِيهِ) آن حضرت را نیز متوجه امر تبیین می کند. همین شأن «تبیین» پیامبر(ص) است که در ادله استمرار امامت می توان به آن استدلال کرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود در خصوص موضوع «جهاد تبیین» به آیه ۵۲ سوره فرقان «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا» اشاره و مفاد «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ» یا به عبارت دیگر عدم اطاعت کافران را مرجع ضمیر «وَ جَاهِدْهُمْ بِهِ» دانستند، به این معنا که ای پیامبر به وسیله عدم اطاعت و تبعیت از کفار ایستادگی و جهاد کن.
وی در ادامه با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره نحل (ادعُ إِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَ جادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ) افزود: با توجه به آموزه های قرآنی، موفقیت در عرصه جهاد تبیین نیازمند توجه به موضوعاتی چون «مهارت»، «فن» و «محتوا» می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان اهمیت برگزاری نشست های قبل از اعزام مبلغان خاطرنشان کرد: همه ما در عرصه جهاد تبیین در معرض پرسش ها و شبهات قرار خواهیم گرفت، برگزاری و شرکت در نشست های پیش از اعزام کمک شایانی در راستای ارتقای سطح علمی مبلغان در عرصه جهاد تبیین می نماید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما