جمعه 31 فروردين 1403   18:35:05

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

اولین همایش گروه ها و تشکل های گام دوم انقلاب برگزار شد

  • خلاصه :اولین همایش گروه ها و تشکل های گام دوم انقلاب از سوی مجمع هم افزایی جوانان انقلابی و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در اولین همایش گروه ها و تشکل های گام دوم انقلاب که از سوی مجمع هم افزایی جوانان انقلابی و همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش های غدیر برگزار شد، بیان داشت: حقیقت مسئله این است ما میراث دار یک نظام استعماری بودیم نه نظام شهنشاهی. تفاوت جوهری رضا شاه و آتاتورک این بود که آتاتورک یک قهرمان ملی در ترکیه بود هر چند سکولار و در مقابل اسلام ایستاده بود، اما اگر آتاتورک نبود ترکیه‌ای هم در کار نبود در مقابل اروپاییان ایستاد و مانع اشغال کشورش شد.

وی با بیان اینکه رضا شاه عامل انگلستان و قبل از آن روس‌ها بود، افزود: نظام استعماری اگر حتی می‌خواست از زیر استعمار انگلستان بیرون برود به دنبال یک قدرت نو ظهور بود. مانند مصدق که بعد از جنبش ملی شدن نفت به دنبال آمریکا رفت.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در ادامه بیان داشت: علی رغم همه تلاش‌های نفوذ قدرت‌های دنیا انقلاب پیروز شد، یک نظام مستقل از تمام دنیا و امروز تمام دنیا می‌داند که نظام ایران یک نظام مستقل است. اما ما از شر یک نظام استعماری خلاص شدیم، ولی بخش اعظم ساختارهای اداره کننده کشور همان ساختارهایی بود که مستشاران آمریکایی در ایران بنا کرده بودند.

وی ادامه داد: اگر ما موفق نبودیم نمی‌توانستیم در مقابل دنیا بایستیم، اما این اصلاح خیلی عمیق نبوده و آن جایی موفق هستیم که یک ساختار بر آمده از دل مردم انقلابی شکل گرفته باشد و همین دلایل بود که توانست کشور را در هشت سال جنگ تحمیلی حفظ نماید. ما در جنگ هیچ ابزاری جز اراده مردم نداشتیم و همین اراده بود که بسیج و سپاه راه افتاد و با دست خالی در مقابل کل دنیا ایستادگی کردیم.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) افزود: نظام بانکی، صنعت، آموزش و بخش‌های اقتصادی کشور در خدمت سرویس دهی به غرب بود، ما با همین‌ها کشور را اداره می‌کنیم و نکته این است که تغییر و تحول ساختارها کار ساده‌ای نیست ما تا حدی می‌توانیم این ساختارها را تغییر دهیم، اتفاق بزرگتر وقتی می‌افتد که ساختارهای جدید پدید آیند، ما باید قدم بعدی را به سمت دولت اسلامی برداریم و برای پدید آمدن این ساختار هیچ راهی جز اینکه خود مردم بیایند و متولی این بخش از اداره کشور بشوند نیست. جوانانی که تربیت شده انقلاب اسلامی باشند.

دبیر مجمع هم افزایی جوانان انقلابی افزود: کانون شکل‌گیری انقلاب، قم بود و گام دوم هم از قم شکل می‌گیرد و دلیل اصلی هم این است چون پدیده انقلاب اسلامی پدیده‌ای عمیقاً معرفتی است.

وی افزود: مجمع هم افزایی جوانان انقلابی جمع بندی شان این بود این اتفاق ویژه را باید به گونه‌ای رقم بزنیم که در سالگرد بیانیه گام دوم بتواند زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی بشود و بیانیه گام دوم می‌گوید ای جوانان این تحول ساختاری را به هم بزنید و تبدیل به یک ساختارمردم نهاد کنید.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: باید در تمام نقاط پراکنده زیست عمومی مردم و متولی اداره کردن کشور خود این ساختارها بشوند و این حلقه میانی می‌خواهد.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما در سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب این است که مجموعه همه کسانی که دارای تجربه و در حلقه‌های میانی بوده و ایده دارند، جمع شوند و تجربه‌ها را به اشتراک بگذارند و به یک جمع بندی واحد برسند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما