چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   18:30:00

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در دومین نشست از سلسله نشست های جهاد تبیین تبیین شد:

جهاد تبیین همراه با الزامات آن نتیجه بخش خواهد بود

  • خلاصه :گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» با بیان این که در جهاد تبیین باید واقعیت‌ها را بر زبان آورد، گفت: ما حق نداریم به اسم جهاد تبیین، به افشاگری درباره مسائل خصوصی افراد بپردازیم؛ حق نداریم دروغ بگوییم یا به دنبال اغراق برویم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی در دومین نشست از سلسله نشست های «جهاد تبیین» که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص «جهاد تبیین، بایسته ها و الزامات» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، موارد متعددی را در زمینه "جهاد تبیین" مورد تأکید و اشاره قرار داده‌اند که نخستین الزام در بحث جهاد تبیین، مسئله رعایت اخلاق است.

وی افزود: ما حق نداریم به اسم جهاد تبیین، به افشاگری درباره مسائل خصوصی افراد بپردازیم؛ حق نداریم دروغ بگوییم یا به دنبال اغراق برویم. در جهاد تبیین باید واقعیت‌ها را بر زبان آورد، همان‌چیزی که وجود دارد یا اتفاق افتاده‌است.

نویسنده کتاب «جهاد تبیین» با تاکید بر توجه به مقوله عاطفه و محبت، تصریح کرد: الزام دیگر در این عرصه، توجه به مقوله عاطفه و محبت است؛ حضرت زینب(س) در کوفه طوری سخنرانی می‌کند که همه به گریه می‌افتند یا حضرت ام‌البنین(س) به‌گونه‌ای در مدینه سخن می‌گوید که عواطف و احساسات جمعیت منقلب می‌شود. ما باید مردم را دوست داشته‌باشیم؛ حتی درمورد کسی که فکر می‌کنیم تدیّن کافی ندارد و شعائر دینی را رعایت نمی‌کند. نباید یادمان برود که خیلی از این افراد، کسانی هستند که معارف دینی، خوب به آن‌ها عرضه نشده‌است. محبت باعث می‌شود در تبیین و قانع‌کردن افراد موفق‌تر عمل کنیم. وقتی پدری قصد دارد فرزندش را راهنمایی و هدایت کند، قطعاً عنصر عاطفه نقش مهمی در این روند ایفا می‌کند.

وی، اقدام به هنگام در جهاد تبیین را امری ضروری دانست و گفت: الزام دیگری که می‌توان از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین احصا کرد، مسئله به‌هنگام بودن است. در دوران فتنه برخی از افراد بودند که حرفی نزدند و شش، هفت‌ماه گذشت و وقتی فضا امن شد، تازه شروع کردند به اظهارنظر. گاهی اوقات این رفتارها نوش داروی بعد از مرگ سهراب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی اظهار داشت: نباید در جهاد تبیین تعلل داشت و از اقدام به‌هنگام غافل بود. این‌که درگیر مصلحت‌سنجی‌های نادرست شویم تا زمان و موقع جهاد تبیین بگذرد، می‌تواند باعث آسیب‌ها و دردسرهای زیاد شود.

نویسنده کتاب جهاد تبیین، قانون‌مداری را دیگر الزام در جهاد تبیین دانست و بیان کرد: قانون‌مداری از دیگر الزامات جهاد تبیین است. گاهی افراد قصد دارند به عرصه جهاد تبیین ورود کنند، اما چون قانون را رعایت نمی‌کنند، نتیجه عکس می‌دهد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما