پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   09:51:56

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد:

خدمت به پدر و مادر، رمز موفقیت شهید سلیمانی

  • خلاصه :جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار داشت: اگر بخواهیم شخصیت حاج قاسم را تبیین کنیم، اینکه چگونه شهید سلیمانی می شود سردار دلها! باید گفت خدمت به پدر و مادر مهمترین عامل موفقیت های مادی و معنوی سردار حاج قاسم سلیمانی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، در نشست ویژه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که با قرائت پیام آیت الله نوری همدانی، در سالن همایش های غدیر برگزار شد خاطرات همراهی خود با شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی را بازگو کرد.

حجت الاسلام شیرازی رمز موفقیت سردار سلیمانی را خدمت به پدر و مادر دانست و گفت: اگر بخواهیم شخصیت حاج قاسم را تبیین کنیم، اینکه چگونه شهید سلیمانی می شود سردار دلها! باید گفت خدمت به پدر و مادر مهمترین عامل موفقیت های مادی و معنوی سردار حاج قاسم سلیمانی می باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: در زمان رژیم منحوس پهلوی، پدر بزگوار شهید سلیمانی به دلیل وضعیت نامطلوب کشاورزی و ناتوانی در پرداخت اقساطِ وامی که برای امور کشاورزی خود گرفته بود مورد پیگرد عوال رژیم قرار گرفت، حاج قاسم سلیمانی که آن زمان ۱۳ سال داشت با اینکه فرند بزرگتر نبود اما برای جلوگیری از این قضیه از روستای قنات ملک به شهر کرمان می رود و با درآمد از حق الزحمه کارگری، اقساط وام پدر را می پردازد.

وی در ادامه افزود: آمدن شهید سلیمانی از روستای قنات ملک به شهر کرمان و حضور در یکی از مساجد شهر موجب آشنایی وی با شهید «حجت الاسلام سیدرضا کامیاب» می شود. از سردار سلیمانی شنیده شده است که در ارتباط با این شهید گفته‌است: مبارزات انقلابی من از زمانی آغاز شد که سخنرانی‌های شهیدکامیاب را در کرمان شنیدم و ازطریق ایشان وارد مبارزات شدم.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی قدس اظهار داشت: ارتباط سردار سلیمانی با شهید کامیاب، باعث آشنایی حاج قاسم با عالم بزرگوار سیدکمال موسوی گردید، عالمی که در عرفان و اخلاق با امام خمینی (ره) جلسات خصوصی داشت. وقتی سال ۶۶ سیدکمال تصادف کرد، خبر به امام رسید، امام به شدت ناراحت شدند. حتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند‌ که من وقتی به مدرسه علمیه در کرمان رفتم، با حضور سید کمال دوری از خانواده و دیگران را فراموش کردم.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: حاج قاسم با سیدکمال ارتباط داشت. شب عملیات والفجر ۸ بنا بود نیروها به سمت فاو حرکت کنند. بعد از جنگ، در جمع خانواده شهدا در کرمان بارها این جمله را گفت که وقتی بچه‌ها خواستند از اروند عبور کنند، هرچه فکر کردم دیدم شدنی نیست. اروند را به حضرت زهرا سلام الله علیها قسم دادم و‌ مطمئن بودم پیروز می‌شویم. در جای دیگر خاکریز را به حضرت زهرا سلام الله علیها قسم‌ دادم که مواظب بچه‌ها باشد. این عشق ادامه‌ می‌یابد که جلسه روضه هفتگی و محفل عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها توسط حاج قاسم برقرار می‌شود. نکته جالب اینجاست که اشکی حاج قاسم در خانه می‌ریخت، در جلسات و محافل عمومی روضه نمی‌ریخت. این عشقش به اهل بیت بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم گاهی اوقات روزی ۲۲ ساعت کار می‌کرد، افزود: در یک سفر در سوریه ‌و عراق که ۱۵ روز طول کشید، شهید پورجعفری به من گفت که حاج قاسم در این مدت ۱۰ ساعت هم‌نخوابیده است. بسیاری از کتاب‌های آیت‌الله مطهری و‌ مصباح را خواند. کتاب‌های دفاع مقدس را می‌دادم در سفر می‌خواند و حتی گاهی می‌گفت که نظرم را گوشه کتاب نوشتم. قرآن هم وقتی می‌خواند، تفسیر خودش را حاشیه آن می‌نوشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اینکه در جلسه‌ای در سوریه بودیم که تا حدود ساعت ۲ بامداد طول کشید، گفت: حاج قاسم آن شب به شهید پورجعفری گفت من بروم ۲ ساعت بخوابم خستگی‌ام دربیاید. دیدم که چراغ اتاقش روشن و درحال مطالعه است. هیچ جلسه‌ای نبود که همه حرف‌هایشان را بزنند و حاج قاسم صحبت کند، حرفی نو در آن نباشد. این حاصل دقت و تدبیر و مطالعه حاج قاسم است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما